Škoda Octavia: Softvérový problém je vyriešený. Nasleduje ‘zvolávačka‘

Predaj Škody Octavia je opäť obnovený. Automobilke sa podarilo odstrániť problém s potenciálne nefunkčným núdzovým volaním e-Call.

09.06.2020 12:00
debata (2)
Vďaka odstráneniu nespoľahlivého softvéru môže... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2020 Vďaka odstráneniu nespoľahlivého softvéru môže Octavia štvrtej generácie opäť zamieriť k zákazníkom.

V polovici mája musela Škoda dočasne zastaviť predaj Octavie štvrtej generácie, ktorá vstúpila na trh len začiatkom tohto roka. Dôvodom bol problémový softvér systému núdzového volania e-Call, ktorý je od roku 2018 povinný pre všetky autá predávané v Európe. Potenciálnu nefunkčnosť spôsobovala nespoľahlivosť prenosu dát zo softvéru riadiacej jednotky on-line konektivty (OCU3). Z toho istého dôvodu musel byť dočasne zastavený aj predaj sesterských koncernových modelov – Volkswagenu Golf ôsmej generácie a Seatu Leon štvrtej generácie. Autá sa síce vyrábali, no čakali na nový softvér.

Niektoré zdroje tvrdili, že k náprave dôjde najskôr v polovici júna. Nakoniec má však Škoda k dispozícii aktualizáciu softvéru skôr. „Dostanú ju všetky vyrobené a vyrábané vozidlá Octavia. Preventívne pozastavenie dodávok je teda s dostupnou aktualizáciou systému zrušené. Pre všetky vozidlá, ktoré už boli zákazníkom doručené, aktivovala Škoda dobrovoľnú zvolávaciu akciu, počas ktorej bude software aktualizovaný. Všetkých zákazníkov, ktorých sa to týka, budeme kontaktovať písomne,“ povedla Lenka Kalafut Lendacká, PR manažérka spoločnosti Škoda-Auto Slovensko. Update si teda vyžiada návštevu servisu. Aktualizácia bude zdarma.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #zvolávacia akcia #Škoda-Auto #Škoda Octavia
Články podľa značiek