Consumer Reports: Toto je 10 áut, ktorým odchádza prevodovka

Prevodovka je po motore druhou najdrahšou súčasťou áut. A tomu zodpovedajú aj ceny ich opráv. Americká spotrebiteľská organizácia preto varuje zákazníkov pred kúpou týchto desiatich modelov. Štyri z nich poznáme dôverne v Európe.

15.06.2020 06:00
debata (4)
Najviac sklamali prevodovky CVT od Nissanu.... Foto: Nissan
Nissan Xtronic Najviac sklamali prevodovky CVT od Nissanu. Týka sa to aj starších európskych modelov X-Trail a Pathfinder (2012 – 2015).

Nie je to tak dávno, čo Consumer Reports zverejnil zoznam desiatich áut s najporuchovejšími motormi. Teraz prichádza s obdobnou informáciou. Po motore si však posvietil na prevodovky. Ani sa niet čomu čudovať. Prevodovka je druhou najdrahšou súčasťou auta, a preto patria problémy s ňou k tým najdrahším. Opravy prevodoviek navyše servisy príliš v láske nemajú a tak navrhnú radšej jej výmenu. To je, samozrejme, ešte drahšie riešenie. Zvlášť pre tých, ktorí už nemajú auto v záruke, nevzťahuje sa naň predĺžený servisný program ani žiadna zvolávacia akcia, kde sa výrobca podujme odstrániť problém na vlastné náklady.

Poučte sa preto radšej zo skúsenosti iných, ako by ste sa mali stať sami obeťou. Zoznam áut s najporuchovejšími prevodovkami pochádza totiž práve z dát, ktoré zhromažďuje Consumer Reports od majiteľov. A tí sa najviac sťažujú na týchto desať modelov. Consumer Report stvrdí, že rozhodne nejde o náhodu. Všetky spája výrazne vyššia frekvencia problémov s prevodovkami, ako ich konkurentov. Nebudeme sa však venovať GMC Acadia, GMC Terrain, Chevroletu Equinox, Infiniti QX60 ani Nissanu Maxima, Sentra a Versa Note, pretože tie si v Európe kúpiť nemôžeme.

Ford Focus (2012 – 2015) má dlhodobo problémy s... Foto: Consumer Reports
Consumer Reports - najhoršie prevodovky 2020 Ford Focus (2012 – 2015) má dlhodobo problémy s dvojspojkovými prevodovkami Powershift.

Zato na starom kontinente dôverne poznáme Ford Focus, Jeep Wrangler, Nissan Pathfinder a Nisan X-Trail. Aj tie patria bohužiaľ do zoznamu áut s nekvalitnými prevodovkami. Začnime Nissanom, pretože ako vidieť, v zozname má celkom šesť zástupcov, ak berieme do úvahy aj jeho prémiovú divíziu Infiniti. Japonská automobilka dopláca na kontinuálne prevodovky Xtronic CVT, ktoré trápia majiteľov jej vozidiel po 150 000 km vrátane X-Trailu a Patfinderu vyrobených v rokoch 2012 až 2015. Väčšinu porúch síce Nissan opravil v rámci záruky, ale tí, ktorí to šťastie nemali, nechali v servisoch aj 4 000 dolárov.

V prípade Fordu Focus sa ukázali ako veľmi problematické dvojspojkové prevodovky Powershift v modelových rokoch 2012 až 2015. To je napokon známe. Prevodovky môžu začať štrajkovať už po 48 000 kilometroch! Zákazníci sa sťažujú na trhanie pri rozjazdoch, zaseknuté prevodové stupne a prekĺzavanie. Prevodovky Jeepu Wrangler vás zas môžu potrápiť po 160 000 kilome­troch, ak máte modelový rok 2010. Typický je únik prevodového oleja, ťažké radenie prevodových stupňov a prekĺzavanie spojky. Týka sa to teda nielen automatov, ale aj manuálnych prevodoviek.

Consumer Report preto radí záujemcom o tieto autá voliť radšej spoľahlivejšiu alternatívu. Namiesto Focusu Toyotu Corolla, namiesto Wrangleru Toyotu FJ Cruiser, namiesto X-Trailu radšej Hondu CR-V a namiesto Pathfinderu Hondu Pilot.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Consumer Reports #prevodovky #Ford Jeep
Články podľa značiek