Volkswagen Golf sa od roku 1974 stal európskou automobilovou ikonou. S výnimkou niekoľkých období bol vždy ďaleko najpredávanejším modelom Európy a jedným z najpredávanejších áut planéty. Očakávali by sme, že aj príchod novej ôsmej generácie bude sprevádzaný superlatívmi. Ak pominieme úvodné problémy so softvérom, tak to v podstate tak aj je. Golf vstúpil novým infotainmentom pripojeným na internet do éry digitalizácie a mild-hybridnými technológiami zredukoval spotrebu v súlade s najprísnejšími emisnými normami. Nepochybujeme ani o záplave asistenčných systémov, ktoré strážia bezpečnosť posádky.
No napriek tomu sa zdá, že v jednom z dôležitých parametrov je nielen podpriemerný, ale dokonca slabší ako jeho predchodca. Potvrdzuje to losí test, teda test stability pri prudkom vyhýbacom manévri, ktorý uskutočnil španielsky web km77. Ten je špecialistom na testy tohto typu. Na výsledky bol zvedavý o to viac, že v tejto disciplíne sa ako slabá ukázala nedávno sesterská Škoda Octavia. A Golf veru nedopadol lepšie. Kým predošlá generácia prešla trajektóriou dráhy rýchlosťou 76 km/h, tá nová zvládla len rýchlosť 69 km/h. To je naozaj slabý výsledok a ukazuje, že šetrenie nákladmi na nesprávnom mieste si vyberie svoju daň.Jednoducho, elektronika nedokáže vždy dohnať ústupky v koncepcii podvozka. Už pri rýchlosti o kilometer vyššej padol kužeľ a pri tempe 77 km/h, ktoré je štandardom testov webu km77, sa Golf nedokázal udržať v dráhe. Správal sa výrazne nedotáčavo a prakticky ignoroval natočenie kolies. Web km77 však priznáva, že podvozok nereagoval zle a že problémom môžu byť aj pneumatiky Bridgestone Turanza Z005. Zákazníkov to však zaujímať príliš nemusí, tí totiž za svoje peniaze dostanú od výrobcu finálny produkt, ktorý má takéto vlastnosti. Uvidíme, či na test zareaguje samotná automobilka a urobí nápravu. Škoda, že nevieme, či išlo o Golf s jednoduchou zadnou nápravou s torznou priečkou, alebo o výkonnejšiu verziu s nezávislým zavesením všetkých kolies.Trapas: Novučký VW Golf zlyhal v losom teste. Ide o pneumatiky?
Golf bol vždy referenčným autom vo svojej triede a tak je logické, že aj od ôsmej generácie sa očakáva čosi podobné. A minimálne to, že bude lepšia ako tá predošlá. Teraz sa to však nepotvrdilo.
Foto: Volkswagen
© Autorské práva vyhradené