What Car?: Týchto 10 áut má najväčšiu stratu hodnoty. Po troch rokoch aj 80 %!

06.10.2020 05:00

Britský magazín zisťoval, ktoré autá na domácom trhu stratia po troch rokoch najviac na hodnote. Pre prvého majiteľa je to kruté, ale pre toho druhého extrémne výhodné. Škoda, že majú volant na pravej strane.

Kráľom straty hodnoty je podľa What Car?...
Kráľom straty hodnoty je podľa What Car? Maserati Quttroporte. Ale nenechajte sa zmiasť. Brutálny pokles ceny za tri roky sa nemusí týkať len luxusných áut. Autor: What Car?

Je dávno známe, že najväčšou položkou za komfort osobnej mobility nie je palivo, ktoré minieme, servisné náklady ani náklady na poistenie či dane, ktoré s prevádzkou auta súvisia. Najviac totiž strácame na rozdiely medzi cenou, za ktorú auto kúpime a cenou, za ktorú ho po rokoch predáme. Strata hodnoty po troch rokoch sa pohybuje priemerne okolo 50 %, lenže je tu množstvo faktorov, ktoré to ovplyvňujú. A medzi tie najdôležitejšie patrí najmä značka vozidla a jeho motorizácia.

Niektoré autá stratia za rok povedzme len 15 % pôvodnej ceny, ale niektoré až 25 %. A potom sú tu skutočné extrémy. Presne na to sa pozrel britský magazín What Car?. Povedal si, že na domácom trhu nájde 10 modelov áut, ktoré sú „rekordérmi v strate hodnoty". Aj ich našiel. Čísla sú naozaj šokujúce, ale najmä pre majiteľov týchto áut. Ak ste druhým kupujúcim, je to skôr terno, hoci pokles hodnoty sa nezastaví. Zato si môžete dopriať auto, na ktoré by ste ako nové rozhodne ani len nepomysleli.

What Car? porovnával autá vo vyhľadávačoch s vekom troch rokov, ktoré najazdili približne 36 000 míľ, čo je 58 000 kilometrov. Pre objektívnosť však musíme spomenúť, že britský trh s ojazdenými autami je trochu špecifický. Ceny „jazdeniek“ klesajú rýchlejšie, pretože výmenný cyklus je v tejto bohatej krajine relatívne rýchly. Priemerný vek je len osem rokov a ponuka prevyšuje dopyt, pretože staršie autá s pravostranným riadením v podstate niet kam vyviesť. Aj tak sú ale výsledky prieskumu zaujímavé a niet dôvodu si myslieť, že by na tom spomenuté modely boli v kontinentálnej Európe oveľa lepšie.

Ako to teda dopadlo? Desať „víťazov“ tohto negatívneho rebríčka stratí po troch rokoch od 73,6 až po neuveriteľných 79,2 %. Samozrejme, percentá nie sú všetko. Ak totiž stratíte 70 % z auta za 100 000 eur, nie je to to isté, ako keď ste na začiatku investovali 12 000 eur. V každom prípade je dobré sa tejto desiatke vyhnúť. Absolútny kráľom straty hodnoty z hľadiska percent je dieselové Maserati Quattroporte 3,0d V6. Po troch rokoch je jeho zostatková hodnota podľa What Car? len 20,8 %. Prerobíte celých 59 960 libier.

Z hľadiska straty peňazí však Maserati nemá na Mercedes-Benz S560 Cabrio, kde odíde do „kanála“ 94 710 libier, alebo na predĺžené Audi A8 L 55 TFSI so stratou 82 610 libier. Lenže dobre na tom nemusia byť ani mainstreamové modely. Dôkazom je napríklad Fiat Tipo, ktorý je hneď druhý s poklesom ceny o 78,9 %, Peugeot 308 s poklesom 78,6 % alebo dvojičky Citroën C1 a Peugeot 108, ktoré strácajú priemerne 75 % hodnoty. Do desiatky sa ešte zmestili Jaguar XF, Fiat 500 a Opel Astra. Po niektorých z týchto áut by ste mohli zatúžiť, no ich problém sme už spomenuli. Majú volant na pravej strane.

10. Opel Astra: – 73,4 % (- 20 455 libier)

Hodnota Astry 1,5 Turbo D Ultimate Nav klesne...
Hodnota Astry 1,5 Turbo D Ultimate Nav klesne za tri roky z cenníkových 27 855 na zostatkových 7 400 libier. Autor: Opel

9. Fiat 500: – 73,6 % (- 14 575 libier)

Hodnota Fiatu 500 1,0 Hybrid Launch Edition...
Hodnota Fiatu 500 1,0 Hybrid Launch Edition klesne za tri roky z cenníkových 19 800 na zostatkových 5 225 libier. Autor: Fiat

8. Jaguar XF: – 74,4 % (- 37 600 libier)

Hodnota Jaguaru XF 3,0d V6 klesne za tri roky z...
Hodnota Jaguaru XF 3,0d V6 klesne za tri roky z cenníkových 50 500 na zostatkových 12 950 libier. Autor: Jaguar

7. Citroën C1: – 74,4 % (- 9 5520 libier)

Hodnota Citroënu C1 1,0 VTi 72 Feel klesne z...
Hodnota Citroënu C1 1,0 VTi 72 Feel klesne z cenníkových 12 795 na zostatkových 3 275 libier. Autor: Citroën

6. Peugeot 108: – 75,4 % (- 10 665 libier)

Hodnota Peugeotu 108 1,0 72 Alluere klesne z...
Hodnota Peugeotu 108 1,0 72 Alluere klesne z cenníkových 14 140 na zostatkových 3 475 libier. Autor: Peugeot

5. Mercedes S Cabrio: –75,8 % (- 94 710 libier)

Hodnota kabrioletu Mercedesu-Benz S560 Gran...
Hodnota kabrioletu Mercedesu-Benz S560 Gran Edition klesne z cenníkových 125 010 na zostatkových 30 300 libier. Autor: Mercedes-Benz

4. Audi A8: – 76,8 % (- 82 610 libier)

Hodnota Audi A8 Long 55 TFSI Quattro klesne z...
Hodnota Audi A8 Long 55 TFSI Quattro klesne z cenníkových 107 535 na zostatkových 24 925 libier. Autor: Audi

3. Peugeot 308: – 78,6 % (- 17 865 libier)

Hodnota Peugeotu 308 1,5 Blue HDi 100 Active...
Hodnota Peugeotu 308 1,5 Blue HDi 100 Active klesne z cenníkových 22 740 na zostatkových 4 875 libier. Autor: Peugeot

2. Fiat Tipo: – 78,9 % (- 17 215 libier)

Hodnota Fiatu Tipo 1,6 Multijet klesne z...
Hodnota Fiatu Tipo 1,6 Multijet klesne z cenníkových 21 815 libier na zostatkových 4 600 libier. Autor: Fiat

1. Masearti Quattroporte: – 79,2 % (- 59 960 libier)

Hodnota Maserati Quattroporte 3,0d V6 klesne z...
Hodnota Maserati Quattroporte 3,0d V6 klesne z cenníkových 75 735 na zostatkových 15 775 libier. Autor: Maserati

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#What Car? #strata hodnoty
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek