Nemecká sieť technických kontrol TÜV, ktorá je obdobou našich STK, pravidelne uverejňuje štatistiky výsledkov kontrol. Automobily delí do kategórií podľa veku a zohľadňuje počet najazdených kilometrov. V analýzach spoľahlivosti je na opačnom spektre ako ankety spokojnosti, ktoré zbierajú subjektívne názory motoristov, keďže do TÜV prieskumov sa zarátavajú len problémy, ktoré podliehajú kontrole.
Spoľahlivosť vozidla do veľkej miery závisí aj od zodpovednosti majiteľa. Nesmie zanedbávať výmenu oleja ani iných prevádzkových kvapalín v intervaloch, ktoré predpisuje výrobca. Rovnako sa treba starať o brzdový systém a kontrolovať stav súčiastok podvozka. Štatistika TÜV však zahŕňa tisíce kusov z jednotlivých modelov, a tak sa netreba obávať, že by výsledky boli skreslené nedostatočnou vzorkou.
Nasledujúci zoznam dvanástich modelov je dôkazom toho, že aj pri kúpe desať až jedenásťročného auta nemusí ísť o riskantnú investíciu. Práve tieto autá sú príkladom, že stále možno nájsť na trhu spoľahlivé vozidlá, ktoré pri poctivej údržbe zvládnu aj viac ako 200 000 kilometrov bez vážnejších porúch.
Audi A6
Práve nemecký prémiový model vyššej strednej triedy sa môže pochváliť najvyšším priemerným nájazdom v danej vekovej kategórii. Motorickým základom tohto auta je vznetový šesťvalec a podľa TÜV na ňom vodiči bez problémov najazdia 204 000 kilometrov.
Volvo V70/XC70
Tento modelové dvojčatá švédskeho výrobcu už v ponuke nenájdete, a tak je jedinou možnosťou kúpa ojazdeného kusa. Nejde však o veľký risk, keďže tieto autá zvládajú priemerne 202 000 kilometrov bez porúch.
Volkswagen Passat
Práve model Passat je klasikou nielen na nemeckých, ale aj na našich cestách. Častá voľba firiem musí zvládať veľa kilometrov a to sa jej aj darí. Podľa TÜV je to priemerne 197 000 kilometrov bez nutnosti komplikovaných opráv.
BMW radu 5
Bavorská ikona je v každej generácii dobrou voľbou, ale v prípade tej s interným označením E60 sa nemusíte obávať väčších komplikácií. Nájazd 189 000 kilometrov je priemer, ktorý tieto autá hravo zvládajú.
Ford S-Max/Ford Galaxy
Americká dvojica je jednou z mála výnimiek v zozname, keďže nejde o nemeckého výrobcu. Hoci naftové motory Fordu nepatria medzi vyslovene spoľahlivé, 186 000 kilometrov je slušný výsledok.
Mercedes-Benz triedy E
Posledný zástupca nemeckej prémiovej trojice prispel takisto modelom vyššej strednej triedy. Modelový rad W211 si musel poradiť s množstvom neduhov svojho predchodcu, no zjavne sa mu to podarilo. Svedčí o tom priemerný nájazd 183 000 kilometrov.
Mercedes-Benz triedy M
Jeden z mála zástupcov triedy SUV v zozname sa v úvode svojej kariéry musel vysporiadať s rôznymi „detskými chorobami“, no napokon sa mu to podarilo. Predchodca súčasnej triedy GLE môže byť zaujímavou voľbou, keďže zvláda spoľahlivo 182 000 kilometrov.
Volkswagen Sharan
Trieda MPV je na automobilovom trhu ohrozený druh, a tak sa zraky záujemcov o tento segment presúvajú do sfér ojazdených áut. Sharan je osvedčená voľba a podľa TÜV zvláda bez problémov 180 000 kilometrov.
Volkswagen Touareg
Wolfsbugská automobilka potvrdzuje dobré renomé ďalším modelom v rebríčku. Je ním SUV Touareg, ktoré bolo stavané nielen na cesty, ale ja na zdolávanie náročnejšieho terénu. To sa zjavne prejavilo aj na jeho spoľahlivosti, keďže nemá problém ani s nájazdom 178 000 kilometrov.
Volkswagen Touran
Po vzore väčšieho Sharana aj menší Touran je voľbou rozumu, pokiaľ ide o výber spoľahlivého MPV. Priemerný nájazd 169 000 kilometrov je toho dôkazom.
Škoda Octavia
Bestseller našich ciest sa dočkal uznania aj v Nemecku. Kým u nás o spoľahlivosti a vytrvalosti Octavie pochybuje len málokto, za hranicami musí o miesto na výslní viac zabojovať. A darí sa jej to vďaka priemerne najazdeným 166 000 kilometrom.
Audi A4
Tak, ako spomínaný model A6, aj model A4 je dobrou voľbou koncernovej prémiovej značky. Podľa štatistík TÜV je možné bez vážnejších komplikácií prejsť na tomto aute 163 000 kilometrov.