TÜV Report 2021: Rebríček spoľahlivosti 6-ročných áut ovládli Nemci

02.12.2020 05:00

V kategórií šesť a sedemročných áut podľa štatistík nemeckých technických kontrol TÜV nenastala dramatická zmena. Naďalej sú najmenším rizikom z hľadiska poruchy nemecké prémiové značky.

Rebríček spoľahlivosti zostavený sieťou nemeckých technických kontrol TÜV pre rok 2021 opäť sumarizuje spoľahlivosť ojazdených vozidiel v rôznych vekových kategóriách. Po najmladších dvojročných a trojročných automobiloch a zánovných vozidlách s vekom štyri a päť rokov sa bližšie pozrieme na ďalšiu vekovú kategóriu sledujúcu šesť a sedemročné automobily.

Porsche 911 je spoľahlivosťou povestné a...
Porsche 911 je spoľahlivosťou povestné a majitelia tohto športového modelu si zvyčajne potrpia na zodpovednú údržbu. Autor: Porsche

Hoci štatistiky vychádzajúce z výsledkov technických kontrol majú svojich odporcov pre zohľadňovanie len zákonom stanovených oblastí kontroly, počet 8,8 milióna skontrolovaných vozidiel a 228 zastúpených modelov jasne deklaruje objektívnosť zistení. Navyše, aby bol model zaradený do tabuliek, muselo rukami technikov prejsť aspoň 500 exemplárov. A napriek tomu, že ide o povinné kontroly, sleduje sa až 18 oblastí.

Podobne ako pri mladších vozidlách aj v kategórii šesť a sedemročných áut nájdeme na čele rebríčka modely nemeckých prémiových značiek. Najlepšie je opäť Porsche 911, ktoré je spoľahlivosťou povestné a zvyčajne si majitelia tohto športového modelu potrpia na zodpovednú údržbu. Za ním nasleduje ďalší športový model, no tentoraz z dielne Audi. Je ním model TT, ktorý je oproti „911-ke“ cenovo dostupnejší a pri deklarovanej spoľahlivosti môže ísť o veľmi dobrú voľbu pri kúpe z druhej ruky.

Audi TT je podobne spoľahlivé ako Porsche 911,...
Audi TT je podobne spoľahlivé ako Porsche 911, no je cenovo dostupnejšie. Autor: Audi

Za rýdzo športovými a menej praktickými modelmi už nasledujú autá na každý deň. Mercedes-Benz triedy B, Toyota Auris, Volkswagen Touareg aj Mercedes-Benz triedy A môžu byť zaujímavé pre záujemcov, ktorí nedisponujú prostriedkami na kúpu nových kusov, no tie pri veku šesť a sedem rokov už stratili značnú časť pôvodnej hodnoty, no ešte nemuseli stihnúť najazdiť závratné množstvo kilometrov. Zároveň by mali byť zárukou primeraných servisných nákladov.

Nemeckým značkám dokážu v tejto vekovej kategórii konkurovať len japonské. Okrem spomínanej Toyoty Auris sa minimom porúch môže pochváliť Mazda vďaka modelom 6, 3, 2 a CX-5. Na opačnom konci tabuľky možno nájsť Daciu s modelmi Logan, Lodgy a Duster, Renault Kangoo, Volkswagen Passat a Sharan a Fiat Punto. V ich prípade nejde o prekvapenia, keďže v rámci TÜV reportov sa pravidelne objavujú na spodných priečkach.

TÜV Report - 6 a 7 ročné autá
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá Autor: TÜV
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá Autor: TÜV
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá Autor: TÜV
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá
TÜV Report - 6 a 7 ročné autá Autor: TÜV

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#TÜV Report 2021 #spoľahlivosť áut #ojazdené autá
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek