Rebríček spoľahlivosti zostavený sieťou nemeckých technických kontrol TÜV pre rok 2021 opäť sumarizuje spoľahlivosť ojazdených vozidiel v rôznych vekových kategóriách. Po najmladších dvojročných a trojročných automobiloch a zánovných vozidlách s vekom štyri a päť rokov sa bližšie pozrieme na ďalšiu vekovú kategóriu sledujúcu šesť a sedemročné automobily.
Hoci štatistiky vychádzajúce z výsledkov technických kontrol majú svojich odporcov pre zohľadňovanie len zákonom stanovených oblastí kontroly, počet 8,8 milióna skontrolovaných vozidiel a 228 zastúpených modelov jasne deklaruje objektívnosť zistení. Navyše, aby bol model zaradený do tabuliek, muselo rukami technikov prejsť aspoň 500 exemplárov. A napriek tomu, že ide o povinné kontroly, sleduje sa až 18 oblastí.
Podobne ako pri mladších vozidlách aj v kategórii šesť a sedemročných áut nájdeme na čele rebríčka modely nemeckých prémiových značiek. Najlepšie je opäť Porsche 911, ktoré je spoľahlivosťou povestné a zvyčajne si majitelia tohto športového modelu potrpia na zodpovednú údržbu. Za ním nasleduje ďalší športový model, no tentoraz z dielne Audi. Je ním model TT, ktorý je oproti „911-ke“ cenovo dostupnejší a pri deklarovanej spoľahlivosti môže ísť o veľmi dobrú voľbu pri kúpe z druhej ruky.
Za rýdzo športovými a menej praktickými modelmi už nasledujú autá na každý deň. Mercedes-Benz triedy B, Toyota Auris, Volkswagen Touareg aj Mercedes-Benz triedy A môžu byť zaujímavé pre záujemcov, ktorí nedisponujú prostriedkami na kúpu nových kusov, no tie pri veku šesť a sedem rokov už stratili značnú časť pôvodnej hodnoty, no ešte nemuseli stihnúť najazdiť závratné množstvo kilometrov. Zároveň by mali byť zárukou primeraných servisných nákladov.
Nemeckým značkám dokážu v tejto vekovej kategórii konkurovať len japonské. Okrem spomínanej Toyoty Auris sa minimom porúch môže pochváliť Mazda vďaka modelom 6, 3, 2 a CX-5. Na opačnom konci tabuľky možno nájsť Daciu s modelmi Logan, Lodgy a Duster, Renault Kangoo, Volkswagen Passat a Sharan a Fiat Punto. V ich prípade nejde o prekvapenia, keďže v rámci TÜV reportov sa pravidelne objavujú na spodných priečkach.