Štatistiky nemeckých technických kontrol TÜV každoročne sumarizujú výsledky vozidiel, ktoré na kontrolu prišli. A hoci sa kvalita automobilov z roka na rok zlepšuje, stále sú medzi výrobcami a modelmi značné rozdiely. Takzvaný TÜV Report je vždy rozdelený na päť vekových kategórií. Najsledovanejšie sú vozidlá staré tri roky, keďže mnoho z nich sa v rovnakej forme stále vyrába, a preto vedia údaje pomôcť pri rozhodovaní aj záujemcom o nové autá. Kategória štvorročných a päťročných áut rovnako ako aj šesťročných a sedemročných vozidiel je sledovaná hlavne záujemcami o zánovné kusy.

No a práve posledné dve kategórie osem a deväťročných a desať a jedenásťročných automobilov sú tie najzaujímavejšie pre motoristov, ktorí chcú pri kúpe ušetriť najviac. Rizikom starších áut je však to, že môžu vyžadovať viac investícií do údržby, čím sa ich ekonomická výhodnosť značne znižuje. Nápomocný môže byť práve rebríček TÜV, ktorý síce zohľadňuje len povinné oblasti kontroly, no za minulý rok prešlo kontrolou 8,8 milióna vozidiel a zastúpených minimálne 500 kusmi bolo 228 modelov.

Aj pri najstarších vozidlách v štatistike možno tvrdiť, že najspoľahlivejšie modely pochádzajú od nemeckých prémiových výrobcov, konkrétne Porsche 911 a Audi TT. S pribúdajúcimi rokmi však do popredia vystupujú ďalší japonskí zástupcovia. Za zmienku určite stojí Mitsubishi ASX medzi osem a deväťročnými a Honda Jazz medzi desať a jedenásťročnými autami. Pozadu nezostáva ani Toyota vďaka modelom Avensis, RAV4 a Yaris.
Na konci tabuľky nájdeme opäť Daciu s modelmi Logan a Sandero. Medzi desať a jedenásťročnými modelmi je však úplne najmenej spoľahlivým modelom Renault Kangoo. Spomínané modely sú pravidelne vyhodnocované ako menej spoľahlivé, no prekvapením „v červenej zóne“ je prítomnosť Nissanu Qashqai, Mazdy 5 a Hyundaiu Tucson.






