
Problémy so softvérom sprevádzajú VW Golf ôsmej generácie prakticky od začiatku. Napokon, práve nová úroveň infotainmentu ho posunula do digitálnej éry. V praxi to znamená, že nové funkcie informačný a zábavných systémov ako aj funkcie konektivity si vyžiadali vývoj softvéru, ktorý obsahuje 100 miliónov riadkov, približne toľko ako má Airbus A320. Komplikácie sa ukázali už počas vývoja, takže automobilka musela premiéru svojej kľúčovej novinky odsunúť na neskôr. No ani to celkom nepomohlo.
Na prelome júna a júla totiž Golf zápasil s poruchami systému núdzového volania eCall. Dospelo to až k niekoľkotýždňovému zastaveniu produkcie, spolu so Škodou Octavia a Seatom Leon, s rovnakou elektronickou architektúrou. Nakoniec sa však podarilo systém „spojazdniť“ a z Golfu sa stal medzičasom opäť bestseller európskeho trhu. Za prvých 11 mesiacov vlaňajška sa z neho napriek mnohým problémom predalo podľa dát JATO Dynamics 252 138 a podľa predbežných údajov za celý rok až 312 000 kusov. Teraz však opäť naráža na starý známy neduh.
Ako uvádza web Autonews, automobilka oznámila, že kvôli haprujúcemu infotainmentu a cúvacej kamere musí povolať do servisov 56 000 nových Golfov vyrobených do júla 2020. Ide teda pravdepodobne o exempláre, ktoré boli dodané zákazníkom ešte pred odstránením problémov so systémom eCall. Obsahom servisnej akcie má byť podľa webu Svolavacky.cz inštalácia nového softvéru a v prípade mild-hybridných verzií aj výmena riadiacej jednotky. Bezplatná oprava si má vyžiadať približne päť hodín.