Euro NCAP: Prvé crashtesty dopadli dobre. Štyri autá - 20 hviezd!

Nová Cupra Formentor a elektrický Polestar 2 sa môžu pochváliť ziskom piatich hviezdičiek z nárazových testov Euro NCAP. A vlastne aj Renault Arkana a elektrický Lexus UX 300e. A to napriek tomu, že crashtesty neabsolvovali.

08.03.2021 14:00
debata
Atraktívne SUV-kupé Cupra Formentor je prvým... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Cupra Formentor 2021 Atraktívne SUV-kupé Cupra Formentor je prvým autorským modelom odčlenenej značky Seatu. Zisk piatich hviezdičiek je pre Cupru skvelou vstupenkou do budúcnosti.

Minulý rok bol kvôli pandémii na nárazové testy extrémne chudobný. Absolvovalo ich len 11 nových áut. Výsledky väčšiny z nich sme sa pritom dozvedeli v decembri. Len na porovnanie – v roku 2019 bolo testov 61! A ani tento rok sa konzorcium Euro NCAP neponáhľa. Je marec a máme tu len dva testy. Je zaujímavé, že v tomto malom kole sa zhodou okolností ocitli modely novovzniknutých značiek. Formentor patrí pod Cupru, teda nedávno odčlenenú športovú divíziu Seatu, a podobne je to s Polestarom, ktorý sa odčlenil od Volva. V teste ho zastupoval v Číne vyrábaný sedan Polestar 2.

Výsledky testov Euro NCAP ( marec 2021)
Euro NCAP - marec 2021 Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - marec 2021 Euro NCAP - marec 2021

Dobrou správou je, že žiadne sklamania sa tentoraz neudiali. Oba modely získali päť bezpečnostných hviezdičiek. Neexistovala disciplína, kde by zaváhali. Skvelo chránia dospelých, deti, chodcov a sú tiež vybavené kompletným balíkom asistenčných systémov. Euro NCAP zvlášť vyzdvihuje Polestar v oblasti ochrany chodcov. Dosiahol impozantných 80 %, čo je jeden z najlepších výsledkov. Aj vďaka aktívnej prednej kapote. Cupra zas excelovala v ochrane dospelých, kde získala 93 %. K dvom výsledkom ešte Euro NCAP „pribalilo“ hodnotenie Renaultu Arkana a elektrického Lexusu UX 300e. Tie však žiadne skúšky neabsolvovali.

Švédsky elektrický sedan Polestar 2 vyrábajú v... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Polestar 2 2021 Švédsky elektrický sedan Polestar 2 vyrábajú v skutočnosti v Číne. No v oblasti bezpečnosti kompromisy nerobí.

Organizácia len na ne aplikovala hodnotenia ich sesterských modelov – hybridného Renaultu Captur a hybridného Lexusu UX 300h. Stoja totiž na identických platformách a majú rovnaké bezpečnostné prvky. Euro NCAP má z výsledkov dobrý pocit, najmä preto, že kronakríza nemala negatívny vplyv na bezpečnosť noviniek. „Je to presne rok od začiatku pandémie. Automobilový priemysel má za sebou ťažkých dvanásť mesiacov. Predaj klesá a automobilky musia hľadať spôsoby, ako znížiť náklady. Euro NCAP je tu preto, aby zabezpečilo, že napriek šetreniu nebude ohrozená bezpečnosť,“ povedal na konto testov šéf organizácie Michiel van Ratingen.

A dodal, že bezpečnosť by mala zostať prioritou, pretože v tejto oblasti nebudú zákazníci ani v budúcnosti ochotní akceptovať pokles štandardov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Euro NCAP #Renault Arkana #Polestar 2 #Cupra Formentor #crashtesty #Lexus UX 300e
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek