Euro NCAP: Prvé crashtesty dopadli dobre. Štyri autá - 20 hviezd!

08.03.2021 14:00

Nová Cupra Formentor a elektrický Polestar 2 sa môžu pochváliť ziskom piatich hviezdičiek z nárazových testov Euro NCAP. A vlastne aj Renault Arkana a elektrický Lexus UX 300e. A to napriek tomu, že crashtesty neabsolvovali.

Atraktívne SUV-kupé Cupra Formentor je prvým...
Atraktívne SUV-kupé Cupra Formentor je prvým autorským modelom odčlenenej značky Seatu. Zisk piatich hviezdičiek je pre Cupru skvelou vstupenkou do budúcnosti. Autor: Euro NCAP

Minulý rok bol kvôli pandémii na nárazové testy extrémne chudobný. Absolvovalo ich len 11 nových áut. Výsledky väčšiny z nich sme sa pritom dozvedeli v decembri. Len na porovnanie – v roku 2019 bolo testov 61! A ani tento rok sa konzorcium Euro NCAP neponáhľa. Je marec a máme tu len dva testy. Je zaujímavé, že v tomto malom kole sa zhodou okolností ocitli modely novovzniknutých značiek. Formentor patrí pod Cupru, teda nedávno odčlenenú športovú divíziu Seatu, a podobne je to s Polestarom, ktorý sa odčlenil od Volva. V teste ho zastupoval v Číne vyrábaný sedan Polestar 2.

Výsledky testov Euro NCAP ( marec 2021)

Euro NCAP - marec 2021
Euro NCAP - marec 2021 Autor: Euro NCAP

Dobrou správou je, že žiadne sklamania sa tentoraz neudiali. Oba modely získali päť bezpečnostných hviezdičiek. Neexistovala disciplína, kde by zaváhali. Skvelo chránia dospelých, deti, chodcov a sú tiež vybavené kompletným balíkom asistenčných systémov. Euro NCAP zvlášť vyzdvihuje Polestar v oblasti ochrany chodcov. Dosiahol impozantných 80 %, čo je jeden z najlepších výsledkov. Aj vďaka aktívnej prednej kapote. Cupra zas excelovala v ochrane dospelých, kde získala 93 %. K dvom výsledkom ešte Euro NCAP „pribalilo“ hodnotenie Renaultu Arkana a elektrického Lexusu UX 300e. Tie však žiadne skúšky neabsolvovali.

Švédsky elektrický sedan Polestar 2 vyrábajú v...
Švédsky elektrický sedan Polestar 2 vyrábajú v skutočnosti v Číne. No v oblasti bezpečnosti kompromisy nerobí. Autor: Euro NCAP

Organizácia len na ne aplikovala hodnotenia ich sesterských modelov – hybridného Renaultu Captur a hybridného Lexusu UX 300h. Stoja totiž na identických platformách a majú rovnaké bezpečnostné prvky. Euro NCAP má z výsledkov dobrý pocit, najmä preto, že kronakríza nemala negatívny vplyv na bezpečnosť noviniek. „Je to presne rok od začiatku pandémie. Automobilový priemysel má za sebou ťažkých dvanásť mesiacov. Predaj klesá a automobilky musia hľadať spôsoby, ako znížiť náklady. Euro NCAP je tu preto, aby zabezpečilo, že napriek šetreniu nebude ohrozená bezpečnosť,“ povedal na konto testov šéf organizácie Michiel van Ratingen.

A dodal, že bezpečnosť by mala zostať prioritou, pretože v tejto oblasti nebudú zákazníci ani v budúcnosti ochotní akceptovať pokles štandardov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Renault Arkana #Polestar 2 #Lexus UX 300e #Euro NCAP #Cupra Formentor #crashtesty
Články podľa značiek