Minulý rok bol kvôli pandémii na nárazové testy extrémne chudobný. Absolvovalo ich len 11 nových áut. Výsledky väčšiny z nich sme sa pritom dozvedeli v decembri. Len na porovnanie – v roku 2019 bolo testov 61! A ani tento rok sa konzorcium Euro NCAP neponáhľa. Je marec a máme tu len dva testy. Je zaujímavé, že v tomto malom kole sa zhodou okolností ocitli modely novovzniknutých značiek. Formentor patrí pod Cupru, teda nedávno odčlenenú športovú divíziu Seatu, a podobne je to s Polestarom, ktorý sa odčlenil od Volva. V teste ho zastupoval v Číne vyrábaný sedan Polestar 2.
Výsledky testov Euro NCAP ( marec 2021)Dobrou správou je, že žiadne sklamania sa tentoraz neudiali. Oba modely získali päť bezpečnostných hviezdičiek. Neexistovala disciplína, kde by zaváhali. Skvelo chránia dospelých, deti, chodcov a sú tiež vybavené kompletným balíkom asistenčných systémov. Euro NCAP zvlášť vyzdvihuje Polestar v oblasti ochrany chodcov. Dosiahol impozantných 80 %, čo je jeden z najlepších výsledkov. Aj vďaka aktívnej prednej kapote. Cupra zas excelovala v ochrane dospelých, kde získala 93 %. K dvom výsledkom ešte Euro NCAP „pribalilo“ hodnotenie Renaultu Arkana a elektrického Lexusu UX 300e. Tie však žiadne skúšky neabsolvovali.
Organizácia len na ne aplikovala hodnotenia ich sesterských modelov – hybridného Renaultu Captur a hybridného Lexusu UX 300h. Stoja totiž na identických platformách a majú rovnaké bezpečnostné prvky. Euro NCAP má z výsledkov dobrý pocit, najmä preto, že kronakríza nemala negatívny vplyv na bezpečnosť noviniek. „Je to presne rok od začiatku pandémie. Automobilový priemysel má za sebou ťažkých dvanásť mesiacov. Predaj klesá a automobilky musia hľadať spôsoby, ako znížiť náklady. Euro NCAP je tu preto, aby zabezpečilo, že napriek šetreniu nebude ohrozená bezpečnosť,“ povedal na konto testov šéf organizácie Michiel van Ratingen.
A dodal, že bezpečnosť by mala zostať prioritou, pretože v tejto oblasti nebudú zákazníci ani v budúcnosti ochotní akceptovať pokles štandardov.