TÜV Report: Toto je 9 kráľov spoľahlivosti. Na veku veľmi nezáleží

Nemecká sieť technických kontrol zverejnila tie najmenej poruchové autá v jednotlivých kategóriách. A nemusia byť drahé. Prím hrajú jednoznačne Nemci. Ak sa pre ne pri kúpe „jazdenky“ rozhodnete, môžete si byť istí správnou voľbou.

25.03.2021 05:00
debata (10)
Niektoré autá chodia do servisu menej často ako... Foto: Porsche
Porsche - servis Niektoré autá chodia do servisu menej často ako tie ostatné. Sú totiž spoľahlivé. A nie vždy musí ísť nutne o drahé Porsche.

Rebríček spoľahlivosti TÜV Report, ktorý vychádza z výsledkov každoročných kontrol miliónov vozidiel na nemeckých staniciach technickej kontroly, je dobrou pomôckou pri výbere „jazdenky“. Hoci k nemu majú mnohí výhrady, pretože nerozlišuje napríklad firemné autá od tých súkromných a tiež nezohľadňuje rozdiely v počte najazdených kilometrov, málokto si dovolí jeho výsledky ignorovať. Tie sme vám predstavili už viackrát, no tentoraz sa pozrieme na úplnú špičku. A to podľa jednotlivých tried. Nie vekových, ale podľa segmentov.

Týchto deväť áut jednoducho vytŕča spoľahlivosťou z radu. A nemusí to byť nutne len v triede najmladších áut s vekom od dvoch do troch rokov, hoci práve z neho plynú víťazi. Pozíciu si totiž dokážu držať v priebehu času, teda aj vtedy, keď majú šesť, deväť či dokonca 11 rokov. Ako vidíme, väčšina z nich pochádza z Nemecka. Ale nehovoríme len drahých prémiových modeloch. Dôkaz máme hneď v triede mini, kde je kráľom dnes už nevyrábaný Opel Adam. Nižšej triede už ale kraľuje Ingolstadt so svojím Audi A1.

Audi navyše bodovalo aj medzi luxusnými autami, kde získalo zlato 4-dverové kupé Audi A7. Lenže najviac medailí ma predsa len Mercedes-Benz. Trieda E zvíťazila medzi modelmi vyššej strednej triedy, béčko medzi MPV a GLC medzi SUV. Mercedesy-Benz B a GLC navyše kraľujú celému rebríčku bez rozdielu veku a tried. GLC je prvé a béčko tretie. Medzi ne sa ešte dostal druhý opel Opel – Insignia. Je len logické, že toto auto je zároveň aj víťazom v strednej triede. A potom tu máme jedno prekvapenie. Medzi kompaktmi, teda v nižšej strednej triede, ukázal chrbát všetkým súperom Hyundai i30, jediný Kórejčan v deviatke najlepších.

Chýba nám už len jediný medailista. A tým je Porsche 911. Športové kupé zo Zuffenhausenu je síce autom pre vyvolených, ale aj dôkazom, že vek mu neškodí. V celkovom poradí bez rozdielu tried je na štvrtom mieste a na špičke ostáva aj v starších vekových kategóriách. Čím je staršie, tým viac zahanbuje konkurentov. Pripomeňme, že priemerný koeficient poruchovosti medzi najmladšími autami s vekom do troch rokov bol v aktuálnom rebríčku 5,4. To znamená, že 5,4 % z kontrolovaných exemplárov STK neprešli. Týchto deväť áut je však vysoko nad priemerom.

Trieda mini

Opel Adam – koeficient poruchovosti – 3,7

Tento štýlový mestský trpaslík sa dnes už síce nevyrába, ale ako jazdený ho v inzerátoch určite nájdete. Technici nemeckých STK ospevujú jeho podvozok, brzdy, motor aj svetlá. Zmieriť sa musíte len s tým, že neponúka päť dverí. Inak nemá slabé miesto. No táto kvalita čosi stojí. Ak oň máte záujem, pripravte si aspoň 5 700 eur.

Opel Adam Foto: Opel
Opel Adam Opel Adam

Nižšia trieda

Audi A1 – koeficient poruchovosti 3,3

Aj po deviatich rokoch produkcie jazdia tri štvrtiny produkcie tohto subkompaktu z Ingolstadtu bez vážnych problémov. Čo k tomu dodať. Asi len to, že aj v tomto prípade sa za kvalitu platí. Jeho priemerná cena na trhu jazdených áut je približne 7 000 eur. No je to podstatne menej, ako zaň dali prví majitelia. Cena A1 bola totiž vždy trúfalá.

Audi A1 Foto: Audi
Audi A1 - 2018 Audi A1

Nižšia stredná trieda

Hyundai i30 – koeficient poruchovosti 2,4

Hyundai i30 je jediným Kórejčanom medzi najlepšími. A aj tam patrí. Koeficientom poruchovosti atakuje úplnú špičku bez rozdielu tried. V podstate nemá „muchy“. A pritom nemusí byť v bazári drahý, keďže Hyundai nepatrí k prémiovým značkám. Vyrába sa pritom až v troch karosárskych verziách, takže si nájdete určite ten pravý.

Hyundai i30 Foto: Hyundai
Hyundai i30 Fastback - 2018 Hyundai i30

Stredná trieda

Opel Insignia – koeficient poruchovosti 2,2

A máme tu ďalší Opel. Tentoraz luxusnú Insigniu, ktorá spoľahlivosťou poráža aj prémiových konkurentov. Jediným slabým miestom býva podľa TÜV občasný únik oleja. Ale inak sa na Insigniu môžete spoľahnúť. A opäť ju kúpite lacnejšie ako súperov s logami Mercedes-Benz, Audi či BMW.

Opel Insignia Foto: Opel
Opel Insignia Grand Sport - 2017 Opel Insignia

Vyššia stredná trieda

Mercedes-Benz E – koeficient poruchovosti 3,7

Mercedes-Benz má síce v TÜV Reporte aj svoje „prepadáky“, ale éčko k nim určite nepatrí. Luxusný sedan či kombi sú krásne, pohodlné a nadmieru spoľahlivé. Citlivým miestom býva len predná náprava. Tú radšej skontrolujete. Za dobrý kúsok však zaplatíte približne 24 000 eur. Ale neskôr ho zas dobre predáte.

Mercedes-Benz E Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Combi - 2016 Mercedes-Benz E

Vyššia trieda

Audi A7 – koeficient poruchovosti 4,3

Občasné problémy s elektronikou a diferenciálom stoja za koeficientom poruchovosti, ktorý nie je úplne omračujúci, no žiaden z konkurentov na tom nie je lepšie. Takže A7 patrí k dobrým voľbám. Navyše dokáže spoľahlivo slúžiť aj s pribúdajúcim ve­kom.

Audi A7 Sportback Foto: Audi
Audi A7 Sportback - 2017 Audi A7 Sportback

SUV

Mercedes-Benz GLC – koeficient poruchovosti 1,7

SUV strednej triedy zo Stuttgartu je nielen kráľom spoľahlivosti vo svojej triede, ale aj aktuálnych štatistík celého TÜV Reportu. Len zriedka máva problémy. A ak áno, týkajú sa jeho podvozku. TÜV preto odporúča kontrolu najmä pri kúpe exemplárov, ktoré jazdili v teréne. Aj tu ale za kvalitu platíte. Trojročné exempláre stoja aj 25 000 eur.

Mercedes-Benz GLC Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC - 2016 Mercedes-Benz GLC

Športové autá

Porsche 911 – koeficient poruchovosti 2,2

Aj toto auto atakuje najvyššie priečky rebríčka spoľahlivosti bez rozdielu tried. A to už celé roky. Je ale pravdou, že kupé zo Zuffenhausenu za to vďačí aj nižšiemu počtu najazdených kilometrov a tiež láskyplnej starostlivosti zo strany jeho majiteľov. Jednoducho, Porsche 911 je miláčikom garáží a vždy sa mu dostane ten najlepší servis.

Porsche 911 Foto: Porsche
Porsche 911 GTS Porsche 911

MPV

Mercedes-Benz B – koeficint poruchovosti 2,2

V podstate nenápadný minivan zo Stuttgartu vytŕča spoľahlivosťou nad väčšinu súčasných áut. A to bez rozdielu tried. Patrí k vôbec trom najlepším. Hľadať na ňom chyby je naozaj ťažké. Veľa emócií síce neponúka, no vráti vám to svojím praktickým interiérom. Pritom zaň nemusíte platiť toľko ako za módne SUV.

Mercedes-Benz B Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz B - 2018 Mercedes-Benz B

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #STK #poruchovosť áut #spoľahlivosť áut #TÜV Report
Články podľa značiek