TÜV: Ktoré ‘jazdenkyʼ strednej triedy sú spoľahlivé a ktoré končia v servise?

Segment D sa často označuje za „manažérsku kategóriu“, lebo nové modely z tejto triedy sú zväčša pre bežných motoristov nedostupné. V prípade ojazdených kusov, však ich cena dokáže klesnúť na úroveň kompaktov, čím sa stávajú zaujímavou alternatívou aj pre rodiny. Aby však priniesli viac úžitku ako starostí, musia byť spoľahlivé.

29.03.2021 06:00
debata (5)
Nemecká sieť technických kontrol TÜV každoročne uverejňuje súhrnný report spoľahlivosti automobilov na základe výsledkov pravidelných prehliadok. Hoci ide len o preverovanie povinných parametrov, štatistiky zahŕňajú milióny skontrolovaných vozidiel, čo dodáva relevanciu spriemerovaným výsledkom.

Na základe celkových výsledkov potom možno špecifikovať rôzne kategórie vozidiel a pozrieť sa na spoľahlivosť jednotlivých modelov v rámci tried. A práve takýmto spôsobom vznikol aj rebríček spoľahlivosti áut strednej triedy. Aby boli výsledky prínosné pre väčší okruh motoristov, do poradia boli zaradené len modely v takých vekových kategóriách, v ktorých sa ich trhová hodnota pohybuje na úrovni nových modelov nižšej strednej triedy.

Keďže štatistika vznikala v Nemecku, je stredná trieda vnímaná v širšom kontexte, ako sme zvyknutí u nás. V uvedenom zozname teda nájdeme okrem tradičných zástupcov triedy ako Volkswagen Passat alebo Škoda Superb aj Škodu Octaviu alebo Mercedes-Benz triedy E. Poradie určoval priemerný počet porúch v danej vekovej kategórií, pričom v prípade väčšiny modelov ho tvorili kategórie od šesťročných až sedemročných vozidiel po tie najstaršie, teda desaťročné až jedenásťročné.

A čo teda vyplýva zo štatistiky TÜV? Ak máte záujem o jazdené auto strednej (alebo vyššej strednej) triedy, mali by ste si vybrať medzi značkami Audi a Mercedes-Benz a konkrétne medzi modelmi A6, triedy E, A4 a triedy C. Práve tieto modelové rady vyrábané v minulom desaťročí sú v priemere najmenej poruchové. Až za nimi sa umiestnili dvaja zástupcovia japonských výrobcov, a to Mazda 6 a Toyota Avensis. V prípade Mazdy lepšiemu výsledku zabránili horšie fungujúce brzdy a Toyotu zas zvykne trápiť elektronika.

Mohlo by sa zdať, že nemecká štatistika umelo favorizuje domácich výrobcov, no umiestnenie BMW radu 5, Volkswagenu Passat a Volkswagenu Passat CC potvrdzuje objektívnosť rebríčka. Je pravda, že tieto modely často plnia funkciu služobných vozidiel a najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov, no to platí aj o modeloch na opačnom konci tabuľky. Za nemeckou trojicou skončil ešte jeden model a tým je Ford Mondeo štvrtej generácie.

Rebríček spoľahlivosti modelov strednej triedy podľa TÜV

Poradie Model Roky výroby
1. Audi A6 2011–2018
2. Mercedes-Benz triedy E Coupe 2009–2017
3. Audi A4 2008–2016
4. Mercedes-Benz triedy C 2007–2014
5. Mercedes-Benz triedy E 2009–2016
6. Mazda 6 2008–2012
7. Toyota Avensis 2009–2018
8. Volvo S60/V60 2011–2018
9. Volvo V70 2008–2016
10. BMW radu 3 2012–2020
11. Škoda Superb 2008–2015
12. Opel Insignia 2008–2017
13. Škoda Octavia 2012–2020
14. BMW radu 5 2010–2017
15. Volkswagen Passat 2005–2014
16. Volkaswagen Passat CC 2008–2016
17. Ford Mondeo 2007–2014

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #spoľahlivosť #TÜV #jazdené autá
Články podľa značiek