Pri kúpe áut z druhej ruky nie je na škodu získať prehľad o spoľahlivosti jednotlivých modelov z viacerých zdrojov. Okrem spotrebiteľských štatistík spokojnosti a údajoch poisťovní o poruchovosti vedia dobre poslúžiť aj dáta nemeckej siete technických kontrol TÜV. Hoci v poslednom menovanom prípade sú do úvahy brané len objektívne chyby, ktoré zabraňujú úspešnému zvládnutiu kontroly, údaje vyplývajú z miliónov skontrolovaných kusov automobilov.
Čítajte aj TÜV: Toto je 5 najmenej spoľahlivých SUV. Sú bežné aj u násCelkovo sa do štatistiky dostalo 237 modelov. TÜV tradične rozdeľuje autá podľa veku do piatich skupín, pričom počet najazdených kilometrov nezohľadňuje. Z výsledkov možno vyčítať, ktoré modely sú vo všeobecnosti najmenej spoľahlivé. Zvyčajne však ide o autá patriace do kategórie najstarších vozidiel, teda desaťročných a jedenásťročných. Nižšie uvádzame šesť modelov a jednu značku, ktoré s poruchami zápasia najčastejšie.
Citroën Berlingo
Francúzsky minivan je už značnú dobu obľúbenou voľbou podnikateľov z rôznych oblastí pre výborné úžitkové vlastnosti a priaznivú obstarávaciu cenu. Po niekoľkých rokoch sa však dostavujú problémy, ktoré môžu znepríjemniť život novému majiteľovi. Pozor si treba dať na poruchy elektroniky, úniky oleja, opotrebované riadenie a brzdy.
Fiat Punto
Legenda medzi malými autami sa v poslednej generácii vyrábala neuveriteľných šestnásť rokov s niekoľkými modernizáciami. Ani tie však nedokázali odstrániť niektoré neduhy, ktoré model sprevádzali dlhé roky. Ide hlavne o fungovanie svetiel a tlmičov, úniky oleja a poruchy brzdovej sústavy.
Renault Kangoo
Podobne ako konkurenčný Citroën Berlingo aj Renault Kangoo ponúka viacúčelové využitie. Časom sa však aj pri tomto modeli dostavujú problémy najmä s tlmičmi, pružinami a osvetlením.
Renault Twingo
Francúzske mini auto patrilo dlhé roky k obľúbeným modelom, no ďalšej generácie sa nedočkalo. Pokiaľ ide o tie predchádzajúce, pri kúpe z druhej ruky sa treba mať na pozore, hlavne čo sa týka tesnosti hlavy valcov motora, elektroniky, unikajúcich prevádzkových kvapalín a korózie. Mladšie kusy môže trápiť aj brzdová sústava a vysokotlakové čerpadlá.
Volkswagen Sharan/Seat Alhambra
Koncernové dvojčatá sú v bazároch povestné vysokým nájazdom kilometrov. Niektoré problémy sa objavujú už u päťročných modelov, no pri starších sú už pomerne bežné. Majitelia musia najčastejšie riešiť opravy svetiel a odpruženia, pričom obvyklým úkazom je hrdzavenie karosérie.
Volkswagen Passat CC
Menej praktický, no štýlovo vyzerajúci variant obľúbeného Passata dopláca na nízku spoľahlivosť benzínových agregátov TSI. V prípade naftových pohonných jednotiek TDI je problémov menej. Obe motorizácie však sprevádzajú poruchy bŕzd a zavesenia kolies.
Dacia
Modely rumunskej značky nikdy nepatrili medzi spoľahlivé, no v mnohých prípadoch to mohli ospravedlňovať nízkou cenou. Po niekoľkých rokoch používania sa však dostavujú poruchy v podstave vo všetkých ohľadoch, čo ich prevádzku značne predražuje. Na spodných priečkach štatistiky spoľahlivosti tak nachádzame Logan, Duster, Lodgy, Dokker aj Sandero.