TÜV Report: Toto je 15 najmenej spoľahlivých 3-ročných áut

Kúpiť si ojazdené auto s vekom tri alebo štyri roky znie lákavo, ale záruka bezproblémovej prevádzky to byť nemusí. Toto je pätnásť tých, na ktoré by ste si mali dať minimálne pozor.

03.06.2021 05:00
debata (13)
Najviac zástupcov má na chvoste spoľahlivosti...
TUV - kontrola vozidiel Najviac zástupcov má na chvoste spoľahlivosti 3- až 4-ročných áut Dacia. No na krk jej dýcha Ford aj Fiat.

Tentoraz sa pozrieme v najnovšom rebríčku spoľahlivosti nemeckého TUV Reportu na najmladšiu kategóriu vozidiel s vekom od troch do štyroch rokov. A rovno na jeho chvost. Nájdeme tu pätnásť modelov, ktoré majú najväčšie problémy uspieť na nemeckých staniciach technickej kontroly. Koeficient poruchovosti vyjadruje percento áut, ktoré neprešli STK z dôvodu vážnych nedostatkov a museli sa na ňu dostaviť opätovne. Ak teda „poškuľujete“ po zánovnom aute po prvom majiteľovi, v týchto prípadoch by ste mali byť ostražití. Sú totiž podpriemerné.

Technici TUV tvrdia, že hlavnou príčinou je nedostatočná kvalita niektorých komponentov, ktoré vedia pokaziť imidž aj vcelku kvalitnému autu. A potom je tu veľký počet najazdených kilometrov v prípade typických manažérskych limuzín, teda zväčša služobných áut, ktoré absolvujú aj dvojnásobnú porciu kilometrov v porovnaní so súkromnými vozidlami. Zanedbateľný nie je ani aspekt starostlivosti o vozidlo zo strany majiteľov. Tu platí, že naň doplácajú najmä modely z nižšieho cenového spektra, pretože ten, kto si nerád kupuje drahé auto, tiež nerád navštevuje servis.

Na zlé výsledky z technických kontrol môže mať... Foto: TUV
TUV - technická kontrola Na zlé výsledky z technických kontrol môže mať vplyv veľký kilometrový nájazd aj nedostatočná starostlivosť o autá zo strany majiteľov.

Dacia ale patrí k tým značkám, kde sa stretá hneď niekoľko nepriaznivých faktorov. Nekvalitné komponenty, slabá starostlivosť a relatívne vysoký nájazd. Takže neprekvapí, že v pätnástke najhorších nájdeme hneď päť jej modelov, čo znamená celé jej portfólio. Najhorším, a to nielen spomedzi Dacií, je SUV Duster s koeficientom poruchovosti 11,1. Ale aj Sandero, Logan, Lodgy či Dokker spájajú problémy so svetlami, s únikom oleja. Duster pridáva aj neduhy so zavesením kolies. Podobne je to s Fiatom Punto a Pandou, ktoré trápia svetlá a brzdy.

Problémy však nemajú len cenovo značky orientované značky. Až troma zástupcami prispel Ford, pretože v rebríčku má Mondeo, Galaxy aj S-Max, teda modely strednej triedy, postavené na zhodnej platforme. Ich nevýhodou je vysoký nájazd kilometrov. Kým taká Panda najazdí za štyri roky len 32 000 km, Mondeo až 74 000, pričom jeho súrodenci ho nasledujú. Všetky Fordy trápia svetlá, brzdy a únik oleja. A to sa na nemeckých STK neodpúšťa. Nemilým prekvapením je aj prítomnosť japonskej Mazdy 6, ktorá je na tom horšie ako Sandero či Panda! To len dokazuje, že japonská kvalita nemusí byť „zákonom“.

A chýbať nemôže ani VW Sharan, čierna ovca koncernu Volkswagen, ktorý toho tiež veľa najazdí, čo dá zabrať najmä jeho citlivému podvozku. Nájdeme tu tiež praktické dodávky Citroën Berlingo a Renault Kangoo, lenže je to logické, keďže ich pracovný život nie je ľahký. Ťažšie sa však vysvetľuje prítomnosť Citroënu C4 Cactus. Automobilka ho síce vyvíjala s ohľadom na cenu, no praskanie pružín, rýchle opotrebenie brzdových kotúčov a úniky oleja to neospravedlňuje. Ak sa vám teda jeho extravagantný dizajn páči, rozhodne najprv navštívte servis. Vlastne so všetkými pätnástimi modelmi, pokiaľ vám padli do oka.

15. Fiat Panda

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
7,9 32 000 km 115.
Fiat Panda Foto: Fiat
Fiat Panda City Cross - 2017 Fiat Panda

14. – 13. Dacia Sandero

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
8,2 35 000 km 116.
Dacia Sandero Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Dacia Sandero

14. – 13. VW Sharan

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
8,2 63 000 km 116.
Volkswagen Sharan Foto: Volkswagen
Volkswagen Sharan - 2016 Volkswagen Sharan

12. Mazda 6

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
8,5 52 000 km 118.
Mazda 6 - 2018 Foto: Mazda
Mazda 6 - 2018 Mazda 6 - 2018

11. Citroën Berlingo

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
8,8 51 000 km 119.
Citroën Berlingo Foto: Citroën
Citroën Berlingo Multispace Citroën Berlingo

10. Citroën Cactus

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
8,9 42 000 120.
Citroën C4 Cactus Foto: Citroën
Citroën C4 Cactus - 2017 Citroën C4 Cactus

9. Ford Mondeo

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
9,0 74 000 km 120.
Ford Mondeo Foto: Ford
Ford Mondeo - 2015 Ford Mondeo

8. – 7. Fod S-Max

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
9,9 69 000 km 122.
Ford S-Max Foto: Ford
Ford S-Max - 2015 Ford S-Max

8. – 7. Renault Kangoo

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
9,9 47 000 km 122.
Renault Kangoo Foto: Renault
Renault Kangoo Renault Kangoo

6. Dacia Dokker

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
10,0 46 000 km 124.
Dacia Dokker Foto: Dacia
Dacia Dokker Dacia Dokker

5. – 4. Dacia Logan

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
10,4 56 000 km 125.
Dacia Logan Foto: Dacia
Dacia-Logan-2013-1280-02 Dacia Logan

5. – 4. Ford Galaxy

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
10,4 66 000 km 125.
Ford Galaxy Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Ford Galaxy

3. Fiat Punto

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
10,5 40 000 km 126.
Fiat Punto Foto: Fiat Punto
Fiat Punto - 25 rokov Fiat Punto

2. Dacia Lodgy

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
10,9 48 000 km 127.
Dacia Lodgy Foto: Dacia
Dacia Lodgy Stepway Dacia Lodgy

1. Dacia Duster

Koeficient poruchovosti Priemerný nájazd Priečka v rebríčku
11,1 41 000 km 128.
Dacia Duster Foto: Dacia
Dacia Duster - 2014 Dacia Duster

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #TÜV Report
Články podľa značiek