Štatistiky spoľahlivosti sú rôzne. Hodnotenia buď vychádzajú zo skúseností zákazníkov, ako napríklad pri prieskumoch J.D. Power, poisťovní, ktoré si sledujú náklady na pozáručné opravy poistených áut, alebo z údajov staníc technickej kontroly. Najznámejší je v tomto smere nemecký rebríček TUV Report. Lenže podobný majú aj Briti. O tamojšie technické prehliadky sa stará sieť kontrol MOT. Tamojší motoristi ich musia prvýkrát navštíviť po troch rokoch od kúpy nového auta, a potom nasleduje pravidelná technická kontrola každý rok. A keďže aj MOT spracováva podrobné analýzy, máme tu ďalšiu relevantnú štatistiku spoľahlivosti.
Tentoraz zverejnil MOT osem najviac problémových áut, teda tých, ktoré majú najväčší podiel exemplárov neúspešných na tamojších STK. Výpovedná hodnota je o to vyššia, že ide o zánovné vozidlá s vekom len troch rokov, ktoré sa dostavia na technickú kontrolu prvýkrát. Povedali by ste si, že trojročné auto by s „STK“ problém mať nemalo. O to viac, že pri takých mladých vozidlách nehrá ešte zásadnú rolu fakt, či ide o firemné autá s vysokým nájazdom kilometrov ani to, či mali dostatočnú servisnú starostlivosť zo strany majiteľov, keďže navštevujú garančné prehliadky výrobcu.
Čítajte viac TÜV Report: Toto je 15 najmenej spoľahlivých 3-ročných áutJednoducho, trojročné auto by malo prejsť technickou kontrolou ako nôž maslom. Lenže pre týchto osem to neplatí. Z britských kontrol MOT ich „vyletí“ približne 20 %, z tých, ktoré sa na ne dostavia. Teda každý piaty exemplár. To naozaj nie je dobrá vizitka. A keďže britský automobilový trh je s výnimkou pravostranného riadenia podobný tomu z kontinentálnej Európy, výsledky sú zaujímavé aj pre nás. Osmička najhorších sa ale zasa až tak nelíši od štatistík nemeckého TUV Reportu. Nájdeme tu tradičné „čierne ovce“.
Napríklad VW Touran so Seatom Alhambra. Kontrolou neprejde približne 21 % z nich. Spoločnosť im robí aj ďalšie MPV – Ford Galaxy, hoci s Alhambrou už nezdieľa spoločnú platformu, tak ako v minulosti. Reputáciu si však nedokázal napraviť ani s materskou technikou. Stále na STK uviazne 19 % kusov. Nemeckej produkcii nerobí dobré meno ani kupé VW Scirocco. No a zvyšok patrí Francúzom, vrátane prvého miesta tejto negatívnej štatistiky, kde tróni Renault Mégane s 23 percentami neúspešných, nasledovaný Citroënom C4 Picasso, Renaultom Clio a Citroënom C3. Ak teda túžite po týchto autách, buďte pripravení na potenciálne problémy.Alebo dajte radšej prednosť iným.