VW ID.4: Najpredávanejší elektromobil Európy v losom teste neočaril. Lepšia je aj Dacia Spring

Budúcnosť má byť elektrická. Preto by bolo logické, aby mali elektromobily rovnakú bezpečnosť ako autá so spaľovacími motormi. Pri prudkom vyhýbacom manévri však môžu zaostať. Platí to aj pre nemecký elektrický bestseller - VW ID.4.

23.06.2021 16:00
debata (2)
Elektrický VW ID.4 má síce plný počet... Foto: km77
VW ID.4 - losí test 2021 Elektrický VW ID.4 má síce plný počet hviezdičiek z crashtestov Euro NCAP, ale v losom teste až taký presvedčivý nie je. Pri vyhýbacom manévri je rýchlejší klasický Tiguan aj lacná elektrická Dacia Spring.

Elektrifikácia má aj odvrátenú stránku. Elektromobily síce dokážu šokovať akceleráciou v priamom smere a veľmi efektívnou prevádzkou bez lokálnych emisií, ale sú výrazne ťažšie. A to môže byť nevýhoda z hľadiska jazdných vlastností. Bohužiaľ, tie nie sú predmetom skúmania v klasických testoch Euro NCAP. Batériové vozidlá tak poväčšine prejdú metodikou bruselského bezpečnostného konzorcia bez straty kvetinky, v tomto prípade hviezdičky. Čo sa ale stane, ak ťažký elektromobil absolvuje losí test, teda prudký vyhýbací manéver? Pomôže toľko deklarované nižšie ťažisko? V prípade elektrického SUV VW ID.4, ktoré je momentálne najlepšie predávaným elektromobilom v Európe, asi nie.

Pozrite sa ako sa darilo VW ID.4 v losom teste

BMW - losi test Čítajte viac V losom teste sklamalo aj nové BMW. Kedy sa automobilky spamätajú?

Na zúbok sa mu totiž pozreli experti španielskeho webu km77, ktorí sa špecializujú výlučne na losie testy. A pre priaznivcov elektromobility nemajú príliš dobré správy. Elektrické SUV zvládlo absolvovať bez problémov dráhu vyhýbacieho manévru maximálne rýchlosťou 73 km/h, pričom za normu sa považuje 77 km/h. Testu sa zúčastnila verzia s výkonom 150 kW a zadným náhonom. Španieli tvrdia, že ID.4 sa správa v kritických situáciách pomerne nevyspytateľne. Dôvodom má byť stabilizácia, ktorá síce pribrzdí vnútorné zadné koleso, ale práve preto sa ID.4 nevie následne vrátiť do jazdného prúdu. Pri zvýšení rýchlosti zasa pribrzdí ľavé predné koleso, čo spôsobí nedotáčavosť.

A takto bodoval v losom teste VW Tiguan

Hyundai Tucson - losí test 2021 Čítajte viac Hyundai Tucson: Nové kórejské SUV sklamalo v losom teste

Tento efekt sa prejavil aj v slalome, kde ID.4 pripomínalo skôr predokolku ako auto so zadným náhonom. Vylúčený nie je ani negatívny podiel pneumatík Bridgestone Turanza ECO, teda pneumatík so zníženým valivým odporom, ktoré sú pri elektromobiloch normou, ale nemajú takú dobrú priľnavosť ako klasické plášte. ID.4 tak zaostáva za tradičným VW Tiguan, ktorý zvládol test s pneumatikami Pirelli Scorpion a rovnakú dráhu rýchlosťou 77 km/h, teda o 3 km/h vyššou. Čo je však ešte prekvapujúcejšie, v losom teste dosiahla lepší výsledok aj elektrická Dacia Spring, ktorá je najlacnejším elektromobilom Európy. Tiež prešla predpísanou dráhou rýchlosťou 77 km/h. Uvidíme, ako na test zareaguje nemecká automobilka.

Dacia Spring v losom teste dala ID.4 na frak

Dacia-Sandero Stepway-2021-1280-07 Čítajte viac Dacia Sandero: Najlacnejšie auto na trhu zahanbuje konkurenciu v ‘losom teste’

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Losí test #VW ID.4 #VQ
Články podľa značiek