Rebríček spoľahlivosti TÜV Report má síce množstvo kritikov, ale aj tak je už desaťročia rešpektovaným prameňom, ktorý vypovedá o kvalite áut. Vychádza z miliónov servisných kontrol na nemeckých STK a zachytáva stovky modelov. Hoci neberie do úvahy, či ide o firemné vozidlá, počet najazdených kilometrov a nerozlišuje ani druh pohonnej jednotky, iste nie je náhodou, že niektorým modelom sa v ňom dlhodobo darí a iné sú roky na jeho chvoste. Dnes sme pre vás vybrali tri autá, ktoré svojou spoľahlivosťou vysoko prevyšujú súperov. A keďže v pandemických časoch máme hlboko do vrecka, brali sme do úvahy aj nízku cenu. Tá je kombináciou troch faktorov.
Čítajte viac TUV Report 2021: Toto sú najspoľahlivejšie ‘jazdenky‘ do 5 000 eur. Áno, aj také súJednak vysokého veku, keďže patria do kategórie 10– až 11-ročných áut, jednak relatívne nízkeho počtu najazdených kilometrov, keďže nepatria do firemných flotíl a jednak toho, že svojím štýlom nijako extra nenadchnú. Takže nepatria k vyhľadávaným bazárovým bestsellerom. Zato sú extrémne spoľahlivé a veľmi praktické. Dnes, keď predaj nových áut padá a, naopak, v bazároch si ľudia doslova podávajú kľučky, je na uváženie, či sa o ne nezaujímať. Veľký dopyt po „jazdenkách“ totiž neustále zvyšuje tlak na cenu. Autá z druhej ruky dražejú rekordným tempom. Otáľať sa neoplatí. Toto môže byť skvelá rodinná voľba, ktorá nezruinuje váš rozpočet. Medzi 10– až 11– ročnými autami ich v spoľahlivosti porážajú len Porsche 911 alebo Audi TT, ktoré sú však v celkom inej cenovej hladine.
1. Honda Jazz (2007 – 2013)
Koeficient spoľahlivosti | 14,8 % (priemer triedy 24,8 %) |
---|---|
Priemerný počet najazdených kilometrov | 102 000 km |
Honda Jazz je relatívne štýlovým autom i keď jej futuristická vizáž nemusí padnúť do oka každému. Je to ale neuveriteľne spoľahlivý, trvácny a praktický model. Výklopné a zároveň sklopné zadné sedadlá Jazzu, a navyše nádrž pod prednými sedadlami, dokážu vyčarovať pri celkovej dĺžke len 3,9 metra batožinový priestor s objemom od 399 litrov, čo je viac, ako ponúkal súdobý VW Golf. Problémy sa objavujú len pri automatickej prevodovke, ktorú má však len málo exemplárov, keďže Jazz sa nikdy cenou nepodkladal zákazníkom. Aj bez automatu bol poriadne drahý. A starosti občas robí prepínanie diaľkových svetiel. Nezaškodí skontrolovať ani zadné svetlá a brzdový systém. Inak vám bude Jazz slúžiť priam do nekonečna. Jeho motory 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW) sú neskutočne spoľahlivé a tiež úsporné. Ceny 10– a 11-ročných exemplárov sa pohybujú na úrovni približne 4 000 eur.
2. VW Golf Plus (2004 – 2014)
Koeficient spoľahlivosti | 16,4 % (priemer triedy 24,8 %) |
---|---|
Priemerný počet najazdených kilometrov | 109 000 km |
Golf Plus je derivátom klasického Golfu. Premena na MPV mu však priniesla obrovský priestor pre cestujúcich a tiež obrí kufor s objemom 505 až 1 450 litrov. Navyše je tu zadná posuvná lavica, takže si môžete regulovať, či chcete viac miesta pre posádku, alebo pre batožinu. Spoľahlivosť je naozaj jeho silnou stránkou. Ponuka motorov bola široká, tak na strane naftových, ako aj dieselových. Výkon siahal od 59 do 118 kW. Vyhnúť sa vraj treba najsilnejšiemu turbu 1,4 TSI. No aj pri iných motorizáciách sa môže objaviť priesak oleja a pri tých najstarších začínajúca korózia. Ceny vekovej kategórie, ktorú sledujeme, sa začínajú na 4 000 eurách.
3. Ford Fusion (2002 – 2012)
Koeficient spoľahlivosti | 18,7 % (priemer triedy 24,8 %) |
---|---|
Priemerný počet najazdených kilometrov | 95 000 km |
Kombinácia hatchbacku a malého MPV vás štýlom iste nenadchne. Skôr naopak. Na toto auto nebudete nikdy pyšný. Zaparkujete ho radšej za rohom. Lenže napriek kompaktným rozmerom doň naložíte d 337 do 1 175 litrov nákladu. A jeho atmosférický motor, najmä ten s objemom 1,6 litra, vás nikdy nesklame. Ale sú tu aj chybičky. Pri exemplároch starých 10 až 11 rokov si treba dávať pozor na dieselové motory, ktoré majú problém so vstrekovaním, a tiež na automat Durashift. Občas hrozí uvoľnenie sedadiel a poruchy svetiel. Lenže sú to relatívne drobnosti, ktoré nevyžadujú veľké náklady. Zato sa nemusíte báť únikov oleja ani skorodovaného výfuku. Ceny vozidiel s takým vysokým vekom sa začínajú hlboko pod úrovňou 2 000 eur.
Čítajte viac TÜV Report: Toto je 15 najmenej spoľahlivých 3-ročných áut