TÜV Report: Tieto autá najazdia najviac. Sú to ‘hltači‘ kilometrov

Autá sú rôzne a slúžia na rôzne účely. Z toho vyplýva aj to, koľko kilometrov priemerne najazdia. Ak zvládajú pravidelne veľké porcie, hovorí to tak trochu aj o ich spoľahlivosti. No pravidlo to byť nemusí.

11.10.2021 06:00
5
Audi A6 je najviac jazdeným autom v Nemecku.... Foto: Audi
Audi A6 Audi A6 je najviac jazdeným autom v Nemecku. Ročne absolvuje priemerne 20 000 kilometrov. Ide o typickú manažérsku limuzínu. Podľa indexu spoľahlivosti však patrí len k priemeru.

Nemecké stanice technickej kontroly TÜV generujú rôzne údaje. Najznámejší je nepochybne rebríček spoľahlivosti, takzvaný TÜV Report, vytvorený na základe podielu vozidiel daného modelu, ktoré neprejdú technickou kontrolou. Okrem tohto koeficientu spoľahlivosti však TÜV uvádza už niekoľko rokov pri každom modeli aj priemerný počet najazdených kilometrov. Ide síce o relatívne číslo, ale vychádza z dát získaných zväčša z viac ako deväť miliónov vozidiel, ktoré sa dostavia každý rok na povinnú nemeckú „estékačku“. Najnovšie údaje TÜV Reportu 2021 sú zozbierané od júna 2019 do júla 2020.

Volvo XC60 nie je typické manažérske auto,... Foto: Volvo
Volvo XC60 Volvo XC60 nie je typické manažérske auto, napriek tomu s ním jeho majitelia jazdia extrémne veľa. A čo je potešujúce, je aj spoľahlivé.
SUV USA Čítajte viac iSeeCars: Ktoré autá najazdia najviac kilometrov?

Pozrieť sa teda môžeme aj na aktuálny stav na tachometri. Asi neprekvapí, že najviac majú najazdené autá v najstaršej sledovanej kategórii – od 10 do 11 rokov. V prevádzke sú najdlhšie, a tak majú toho aj najviac za sebou. Priemerne sa počet ich kilometrov na odometri pohybuje okolo 100 000 kilometrov. Lenže nie všetky modely sa na tom podieľajú rovnakou mierou. Rozdiely môžu byť obrovské. Sú medzi nimi hltači kilometrov aj miláčikovia garáží, ktorých si majitelia hýčkajú. Týchto desiatich modelov sa to však rozhodne netýka. Majú ťažký život, ročne absolvujú priemerne od 16 000 až 20 000 kilometrov.

Mercedes-Benz E  je nielen „makačom“ ale aj... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E je nielen „makačom“ ale aj veľmi spoľahlivým autom. Napriek veľkému počtu najazdených kilometrov patrí k najmenej poruchovým.
diaľnica, zápcha, kolóna, kolóny Čítajte viac Česi, Maďari a Slováci najazdia autom najmenej kilometrov v EÚ

Nepriamo to vypovedá aj o ich spoľahlivosti. Nemusí to byť síce pravidlom, ale ak sa väčšina z nich sa v tejto disciplíne umiestňuje pravidelne na špičke, musia mať imidž kvality. Zaujímavé však je, že medzi nimi nenájdeme ani jeden japonský, kórejský či francúzsky model. TOP 10 tvoria výlučne nemecké produkty, zväčša prémiové, a k tomu jedno Volvo, jedna Škoda a jeden Ford. Kto je teda víťazom? Na prvej priečke sa s nájazdom 202 000 kilometrov umiestnilo desaťročné Audi A6, pred Volvo V70/XC70 (198 000 km) a Volkswagenom Passat (193 000 km).

Škoda Superb druhej generácie milo prekvapí.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Superb Škoda Superb druhej generácie milo prekvapí. Nielenže „tvrdo pracuje“, ale cez STK prechádza v celku hladko.

Kým Audi a VW sú typickými manažérskymi autami, od ktorých sa tvrdá každodenná práca akosi očakáva, pre Volvo to celkom neplatí. Napriek tomu sa dosť „namaká“. Dokonca viac ako štvrté manažérske BMW 5 (192 000 km). Ľahký život však nemajú ani rodinné Fordy S-Max a Galaxy na piatej priečke, ktoré musia zvládnuť väčšie porcie kilometrov ako SUV Mercedes-Benz ML a Volvo XC60. Až za nimi je najväčší konkurent Passatu – Ford Mondeo. A prvú desiatku uzatvára Mercedes-Benz E so Škodou Superb. Zdá sa teda, že český model s nemeckou technikou sa prepracoval k tým najlepším.

Ford Mondeo toho síce najazdí veľa, ale jeho... Foto: Ford
Ford Mondeo Ford Mondeo toho síce najazdí veľa, ale jeho spoľahlivosť je podľa TUV Reportu medzi 10- až 11-ročnými autami vyslovene podpriemerná.
Consumer Reports Čítajte viac Chcete najazdiť 320 000 km bez drahých návštev servisov? Voľte tieto autá

Zaujímavé však je, že ak by sme sa na tieto autá pozreli cez optiku indexu spoľahlivosti, úplne na špičku nepatria. Skôr naopak. Také Audi A6 je pod priemerom triedy na 64. priečke. Platí to aj o Volkswagene Passat, Forde S-Max, Mercedese-Benze M a zvlášť o Forde Mondeo. Možno doplácajú práve na to, že počas svojej kariéry sa opotrebujú viac. Lenže sú tu aj výnimky. Hviezdou je z tohto pohľadu napríklad Mercedes-Benz E, Volvo XC60, Volvo XC70 a Škoda Superb. Takže ak sa poobzeráte po kúskoch, ktoré nemajú až tak vysoké číslo na odometri, môže to byť veľmi dobrá voľba v prípade kúpy starších jazdených áut.

Podpriemerná spoľahlivosť je typická aj pre... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML Podpriemerná spoľahlivosť je typická aj pre Mercedes-Benz M. No i tak dokáže odslúžiť nadpriemerný počet kilometrov.

10-ročné autá s najväčším nájazdom (2021)

Model Počet km Index spoľahlivosti
1. Audi A6 (C6) 202 000 km 26,7
2. Volvo V70/XC70 (III) 198 000 km 21,5
3. VW Passat(B6) 193 000 km 28,1
4. BMW 5 (E60) 192 000 km 24,0
5. Ford S-Max/Galaxy 185 000 km 28,9
6. Mercedes-Benz M (W164) 183 000 km 29,9
7. Volvo XC60 (I) 176 000 km 19,5
8. Ford Mondeo (IV) 174 000 km 28,9
9. Mercedes-Benz E (W211) 168 000 km 17,1
10. Škoda Superb (II) 164 000 km 21,5
Odometer - kontrola Čítajte viac RPZV: Ako overiť stočené kilometre? Je to jednoduché

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
5 debata chyba
Viac na túto tému: #TÜV Report #TÜV #spoľahlivosť #kilometre
Články podľa značiek