
Nemecká sieť staníc technických kontrol TÜV každoročne zverejňuje výsledky modelov, ktoré sa pravidelnej prehliadky zúčastnili. Tie sú zoradené v rebríčku podľa priemerného počtu porúch na daný model. Kritici TÜV Reportu prízvukujú, že do úvahy sa berú len nedostatky, ktoré zabraňujú vydaniu povolenia na ďalšie používanie a nezohľadňujú užívateľskú skúsenosť vodičov.
Na druhej strane však treba zdôrazniť, že objektívne zistenia majú výpovednú hodnotu, zvlášť ak kontrolóri prezreli viac ako 9,6 milióna áut v období od júla 2020 až do júna 2021. Medziročne sa počet kontrol zvýšil o 800 tisíc. Bez problémov kontrolou prešlo približne 73 % vozidiel. TÜV Report je tradične rozdelený do piatich kategórii podľa veku a nezohľadňuje počet najazdených kilometrov.

V tomto článku sa zameriame na mladšie automobily, teda prvé tri vekové kategórie. Vo všeobecnosti platí, že miera vážnych nedostatkov oproti minulosti klesla. Možno to pripísať aj pandémii ochorenia COVID-19, čo sa odrazilo na menšom kilometrovom nájazde. Predstavitelia TÜV dávajú do pozornosti zvýšenie poruchovosti podvozkových komponentov u mladších áut, čo môže vyplývať z neustále sa zvyšujúcej hmotnosti vozidiel a šetrenia na strane výrobcov, ktorí jednotlivé súčiastky neprispôsobujú zvýšenej záťaži.