Nemecká sieť staníc technických kontrol TÜV každoročne zverejňuje výsledky modelov, ktoré sa pravidelnej prehliadky zúčastnili. Tie sú zoradené v rebríčku podľa priemerného počtu porúch na daný model. Kritici TÜV Reportu prízvukujú, že do úvahy sa berú len nedostatky, ktoré zabraňujú vydaniu povolenia na ďalšie používanie a nezohľadňujú užívateľskú skúsenosť vodičov.
Na druhej strane však treba zdôrazniť, že objektívne zistenia majú výpovednú hodnotu, zvlášť ak kontrolóri prezreli viac ako 9,6 milióna áut v období od júla 2020 až do júna 2021. Medziročne sa počet kontrol zvýšil o 800 tisíc. Bez problémov kontrolou prešlo približne 73 % vozidiel. TÜV Report je tradične rozdelený do piatich kategórii podľa veku a nezohľadňuje počet najazdených kilometrov.
Čítajte aj TÜV 2021: Kto je kráľom spoľahlivosti medzi hatchbackmi? Golf to nie jeV tomto článku sa zameriame na mladšie automobily, teda prvé tri vekové kategórie. Vo všeobecnosti platí, že miera vážnych nedostatkov oproti minulosti klesla. Možno to pripísať aj pandémii ochorenia COVID-19, čo sa odrazilo na menšom kilometrovom nájazde. Predstavitelia TÜV dávajú do pozornosti zvýšenie poruchovosti podvozkových komponentov u mladších áut, čo môže vyplývať z neustále sa zvyšujúcej hmotnosti vozidiel a šetrenia na strane výrobcov, ktorí jednotlivé súčiastky neprispôsobujú zvýšenej záťaži.