Nemecká sieť staníc technických kontrol TÜV zverejňuje každoročne výsledky modelov, ktoré sa zúčastnili pravidelnej prehliadky. Zoradené sú v rebríčku podľa priemerného počtu porúch na daný model. Kritici TÜV Reportu síce namietajú, že do úvahy sa berú len nedostatky, ktoré zabraňujú vydaniu povolenia na ďalšie používanie a nezohľadňujú užívateľskú skúsenosť vodičov a ani to, či ide o firemné alebo súkromné autá, ale za dlhé roky si štatistika vyslúžila silnú autoritu. Mnohí motoristi ju považujú za dobrú pomôcku pri výbere nových aj starších áut.
Čítajte viac TÜV: Spoľahlivosť elektromobilov? Tu sú prvé ‘smutné‘ dáta!Aktuálny TÜV Report vychádza z technických prehliadok viac ako 9,6 milióna áut v období od júla 2020 až do júna 2021, čo nie je naozaj málo. Medziročne sa počet kontrol dokonca zvýšil o 800-tisíc. Bez problémov kontrolou prešlo približne 73 % vozidiel. My sa však teraz pozrieme na tie najhoršie, tie, ktoré kontrolou z veľkej časti neprešli. A to vo všetkých piatich vekových kategóriách. Nemyslite si pritom, že tu nájdete len lowcostové modely. Objavujú sa tu tiež autá renomovaných prémiových výrobcov. Tých nemeckých nevynímajúc. Asi najväčšími hriešnikmi sú ale predsa len Dacie.
Čítajte viac TÜV Report: Tieto autá najazdia najviac. Sú to ‘hltači‘ kilometrovLogan, Sandero, Duster či Dokker nechýbajú na chvostoch rebríčkov všetkých vekových tried. Lenže občas sa tu mihne aj BMW, VW, Ford, Renault, Fiat, Citroën či Suzuki. Predstavitelia TÜV dávajú do pozornosti najmä zvýšenie poruchovosti podvozkových komponentov u mladších áut, čo môže vyplývať z neustále sa zvyšujúcej hmotnosti vozidiel a šetrenia na strane výrobcov, ktorí jednotlivé súčiastky neprispôsobujú zvýšenej záťaži. Tradičné sú aj poruchy svetiel, netesnosť motora či výfukovej sústavy alebo zlý stav bŕzd. Nech je už váš názor na TÜV Report akýkoľvek a chcete mať pokoj, týmto autám sa radšej vyhnite.