V druhom teste letných pneumatík sa nemecký ADAC pozrel na 18 pneumatík s rozmerom 215/60 R16. Ten je extrémne rozšírený, pretože ho používa veľká časť modelov strednej triedy vrátane kompaktných SUV. Spomenúť môžeme VW Passat, Škodu Superb, Ford Mondeo či Kiu Optima, ale aj SUV Peugeot 3008, Škodu Karoq, Hondu HR-V alebo Mazdu CX-3. Testy dopadli vcelku dobre. Päť pneumatík si vyslúžilo hodnotenie „dobré, 12 získalo známku „uspokojivé“ a len jeden plášť skončil s hodnotením „dostatočné“. Hoci ani jedna pneumatika celkom neprepadla, rozdiely tu sú, a to dramatické.
Čítajte viac ADAC: Toto je prvý veľký test letných ‘gúm‘. Najslabšia je zo Slovenska!Dokonca aj medzi piatimi najlepšími „gumami“. Preto ADAC opäť odporúča pozrieť sa na čiastkové výsledky v jednotlivých disciplínach a vybrať si pneumatiku, ktorá najlepšie vyhovuje vášmu jazdnému profilu. Plášť, ktorý má len jeden nedostatok, ešte nemusí byť totiž zlou voľbou. Pritom vám môže ušetriť peniaze. Veď cenové rozpätie siaha v tomto prípade od 81 do 163 eur. To nie je zanedbateľné. V každom prípade sa ukázalo, že za kvalitu si priplatíte. Víťazmi sú totiž práve najdrahšie pneumatiky. A tá úplne najdrahšia aj celkovým víťazom.
Na pomyslený „gumárenský trón“ v rozmere 215/60 R16 si zasadol Continental Premium Contact 6. Spolu s Michelin Primacy 4, Bridgestone Turanza T005, Dunlopom Sport Bluresponse a Toyo Proxes Comfort preukázal veľmi vyvážené vlastnosti vo všetkých kľúčových kritériác. Každá z týchto piatich pneumatík má však iné prednosti. Michelin a Bridgestone sú obzvlášť presvedčivé na suchej vozovke, zatiaľ čo Continental je nedostižný na mokrom asfalte. Michelin Primacy zas nastavil vysokú latku v ekonomických a ekologických kritériách, teda v spotrebe paliva a opotrebovaní.
Na najlepšiu známku dosiahlo aj Toyo Proxes Comfort, ktoré síce mierne strácalo na najlepších vo väčšine disciplín, ale stále bolo dostatočne vyvážené a bez väčších slabín. A pritom je výrazne lacnejšie. O chlp minulo lepšie hodnotenie pneumatiku Tyres Wetproof, ktorá doplatila na vyšší valivý odpor. Inak mala dobré výsledky na suchu, na mokrej vozovke a preukázala tiež slušnú životnosť. Práve spotreba paliva bola tým, čo v tomto rozmere pneumatiky najviac odlišovalo. Rozdiel medzi najlepšou (Kormoran Road Performance) a najhoršou pneumatikou v tomto kritériu (Lassa Competus) bol až takmer 10 %!
Chlieb sa lámal v skupine „uspokojivých“ pneumatík aj na mokrej ceste. Tri plášte za Nokianom Wetproof majú spoločné to, že excelujú v životnosti, ale na mokrom asfalte dosahujú len uspokojivé výsledky. Kumho Ecowing ES31 si na suchej ceste zabezpečilo najlepšie hodnotenie zo všetkých testovacích pneumatík. A dobré výsledky v suchých disciplínach predvádzal aj Hankook Ventus Prime 3 K125 . Iba Presto HP2 od Debicy, poľskej značky, ktorá patrí pod Goodyear, nemá viac ako na uspokojivý výsledok ani za sucha. Dynaxer HP4 od Kleberu, druhej značky Michelinu, Firestone Roadhawk (Bridgestone) a Sava Intensa hp 2 (Goodyear) tiež pracujú dobre na suchu, ale majú mierne slabiny na mokrej ceste.
Čítajte viac Chcete dojazdiť zimné ‘gumy‘ v lete? Nie je to dobrý nápadČeský Barum Bravuris 5HM (Continental Group), Esa+Tecar Spirit Pro, turecká Lassa Competus a Semperit Speed-Life 3 (Continental) sú plášte, ktoré vykazujú nedostatky na suchej aj mokrej vozovke. Skutočnosť, že všetky štyri ponúkajú nízke opotrebenie, je síce chvályhodná z ekonomického hľadiska, ale neospravedlňuje to slabiny v bezpečnostných kritériách. Stále sú však lepšie ako Kormoran Road Performance – pneumatika, ktorá má síce najnižší valivý odpor zo všetkých testovaných plášťov, a teda zaručuje nízku spotrebu paliva, ale jej priľnavosť na mokrej i suchej ceste je na hranici prijateľnosti. ADAC ju preto ako jedinú odporúča len s výhradami.