km77: Škoda Fabia v losom teste neočarila. Doplatila na ‘zelené‘ gumy

Ani nová Škoda Fabia nepatrí k modelom, ktoré by zlepšili trend slabých výsledkov moderných áut pri prudkom vyhýbacom manévri. K dobrému hodnoteniu jej ale veľa nechýbalo.

21.04.2022 18:00
debata
Škoda Fabia podstúpila losí test v základnej... Foto: km77
Škoda Fabia - losí test 2022 Škoda Fabia podstúpila losí test v základnej verzii 1,0 MPI s atmosférickým 3-valcom s výkonom 59 kW. Trať vyhýbacieho manévru síce nezvládla požadovanou rýchlosťou 77 km/h, ale bola rýchlejšia ako napríklad Enyaq iV či Superb iV.

Losí test robí moderným autám stále väčšie a väčšie problémy. Na vine je snaha o redukciu spotreby paliva. Nové modely totiž „presedlali“ na ekologické obutie s horšou priľnavosťou a tie elektrifikované sú zas kvôli batériám a elektromotorom ťažšie, čo je pri prudkom vyhýbacom manévri veľká nevýhoda. Už dávno tu nebolo auto, ktoré by takzvaný losí test zvládlo bez problémov absolvovať rýchlosťou 77 km/h. Práve túto rýchlosť považuje španielsky web km77 za hranicu, ktorá oddeľuje dobré autá od tých priemerných.

Peugeot 308 losi test Čítajte viac Peugeot 308 ‘losí’ test zvládol. Na predchodcu však nemá

Nedostala sa cez ňu ani nová Škoda Fabia. Tá má síce väčší rázvor aj rozchod kolies a jej platforma MQB má oveľa vyšší potenciál pre kvalitu jazdných vlastností ako tá pôvodná, no je tu jedno ale. Aby Škoda zredukovala emisie CO2 aj bez elektrifikácie, používa pre svoj subkompakt v základnej verzii pneumatiky Continental EcoContact 6. Tie síce redukujú valivý odpor o 15 %, čo je bonus na strane ekonomiky prevádzky, ale nie na strane stability. Zvlášť ak ide o relatívne úzky rozmer 185/65 R15.

Pozrite si losí test novej Škody Fabia

Španielski experti na losí test sa tak s Fabiou 1,0 MPI s výkonom 59 kW dostali pri prejazde traťou vyhýbacieho manévru maximálne na rýchlosť 75 km/h. To nie je zlý výsledok ale nie úplne uspokojivý. Od dosiahnutia spomínanej méty delili Fabiu dva kilometre za hodinu. Situáciu by asi vylepšili vyššie úrovne vybavenia, ktoré používajú 16-palcové disky s nižším a širším profilom 195/55, napríklad nová verzia Monte Carlo. Španieli inak Fabiu v celku pochválili, napríklad aj za prácu jej stabilizačného systému ESC.

Mercedes-Benz - losí test po 22 rokoch Čítajte viac Km77: Auto staré 22 rokov zvláda losí test lepšie ako mnohé nové

Napokon, bola rýchlejšia ako Superb iV alebo Enyaq iV a dokonca rýchlejšia ako množstvo iných áut oveľa zvučnejších mien. Spomeňme Mercedes-Benz CLA či BMW 2 Gran Coupé. Vzhľadom na stále rastúci tlak na znižovanie emisií sa ale asi lepších výsledkov tak skoro nedočkáme. Najmä elektromobily s vysokou hmotnosťou budú zaostávať. Veď také SUV Enyaq iV prešlo trať bez kontaktu s kužeľmi maximálne rýchlosťou 67 km/h. Fyzika sa nedá oklamať a ani nižšie ťažisko, na ktoré sa automobilky spoliehajú, nie je všemocným liekom.

Mercedes-AMG A45 S -  losí test 2020 Čítajte viac Mercedes-AMG A45 S: Čo sa to deje? Losí test nezvláda ani najrýchlejší hothatch planéty!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Losí test
Články podľa značiek