Otočíte kľúčikom a motor nenaskočí. Stáva sa to nielen v zime. Auto jednoducho vypovie službu. Nemecký ADAC pripomína, čo všetko za tým môže byť. Ako ukazujú jeho štatistiky výjazdov „žltých anjelov“, najčastejšie za to môže vybitá alebo nedostatočne nabitá batéria. Najmä v starších vozidlách, pretože tie nové sú vybavené štart-stop systémom, ktorý znamená prítomnosť batérie s väčšou kapacitou a väčším výkonom, ale aj lepšie dimenzovaným a výkonnejším štartérom a alternátorm. To ale tiež nie je záruka, že sa batéria nemôže vybiť.
Batéria je vybitá
Batériu zaťažuje okrem chladu aj množstvo elektrických spotrebičov. K tým najväčším „žrútom“ patria vyhrievané sedadlá a zadné skno, stierače a ventilátory. Svoje si ale potiahnu aj rádio a svetlá, najmä ak ich po zaparkovaní starších áut zabudnete vypnúť. Známkou slabo nabitej batérie je zvuk štartéra, ktorý dáva jasne najavo, že „nevládze. Jednoducho, nedokáže roztočiť motor. Štartovanie môže sprevádzať aj kolísanie prúdu, čo sa prejavuje napríklad zoslabením osvetlenia prístrojov a podobne.
V moderných autách sa spravidla, ešte predtým, než sa dostanete do takejto situácie, rozsvieti oranžová „kontrolka“ na prístrojovej doske. V najhoršom prípade pri pokuse o naštartovanie motora počujete len cvaknutie, ktoré spustí magnetický pastorok na štartéri. To znamená, že akumulátor melie naozaj z posledného. Ak budete mať šťastie, motor naskočí len za predpokladu, že predtým vypnete všetky zbytočné elektrické spotrebiče. Šanca je ale malá.
Ak to nepovedie k úspechu, jedinou pomocou je naštartovať auto darcovskou batériou, teda pomocou káblov pripojených k akumulátoru iného auta. Ak nie je batéria zničená, po pár kilometroch jazdy sa opäť prebudí k životu. Takúto batériu, ktorá sa len vybila z dôvodu zabudnutých svetiel netreba vymeniť za novú. Staršie autá je možné tiež naštartovať roztlačením alebo ťahaním. Pri novších autách sa to ale neodporúča. Moho by dôjsť k poškodeniu ventilového rozvodu. Naozaj nič lacné.