Máte benzín v nádrži?
Nuž aj to sa v dnešnom zhone stáva. Aj napriek tomu, že nás pred nízkym stavom paliva informuje palivomer, svietiaca výstraha na prístrojovom paneli a dokonca aj údaj o dojazde v palubnom počítači. Riešenie je jasné, treba natankovať, aspoň z bandasky, aby ste prišli k najbližšej čerpacej stanici. Ale pozor! Pri starších naftových motoroch to také jednoduché byť nemusí. Ak vyjazdíte naftu do poslednej kvapky, môže sa stať, že bude treba odvzdušniť palivový systém. To na ceste rozhodne nezvládnete. Treba „odťahovku.“

Omylom môžete tiež natankovať nesprávne palivo. Najhoršie je, ak si pomýlite benzín s naftou. Dieselový motor s benzínom v nádrži neštartujte ani náhodu! Treba bezpodmienečne vypustiť obsah nádrže. Inak môžete úplne zničiť vstrekovacie čerpadlo. Nafta pôsobí ako mazivo, kým benzín odmasťuje. Ku katastrofe nie je ďaleko. Opačná situácia nemusí mať fatálne následky, najmä ak je podiel nafty v benzíne malý. Aby ste naftu viac zriedili, mali by ste nádrž dotankovať úplne do plna benzínom. Ale aj tak je lepšie vypustiť zmes v nádrži a natankovať správne palivo.

Lenže čo ak máte v poriadku batériu, alternátor aj benzín v nádrži, ale motor i tak nenaskočí. Potom to môže byť zložitejšie. V najlepšom prípade je zapchatý palivový filter. V horšom celé potrubie, poškodené vstrekovacie čerpadlo alebo porucha rôznych snímačov. Vtedy väčšinou pomôže iba servis. Vo všeobecnosti je diagnostika štartovacích problémov na diaľku takmer nemožná, pretože okrem spomínaných príčin tu môže byť mnoho ďalších dôvodov neúspechu. Napríklad opotrebené komponenty, ako sú štartéry alebo polonefunkčné zapaľovacie sviečky.