
Ľudia majú rôzny vzrast, a tak musia automobilky riešiť, čo s tým. Časy, keď bol volant na pevnom stĺpiku bez možnosti nastavenia, sú dávno preč. Podobne ako časy pevne uchytených sedadiel. Dnes si regulujeme polohu volantu v dvoch osiach, o sedadlách ani nehovoriac. Tie môžu mať priam nekonečné možnosti polohovania.

Napriek tomu sa nie všetkým autám podarí vyhrať súboj s rozdielnou výškou vodičov. Môže sa vám teda stať, že si kúpite vytúžené auto a po čase zistíte, že vám akosi nesedí. Nejde len o volant a sedadlá. Problémom môže byť už samotný vstup do auta, výhľad z neho, výhľad na prístroje, nízky strop či obmedzený priestor na nohy a stiesnená oblasť pedálov.


Naopak, sú autá, ktoré vyhovejú všetkým. Úžasným príkladom je BMW radu 7, ktoré je skvelé, či v ňom sedí „dlháň“ alebo „krpec“. A spoločnosť mu v tabuľkách najlepších robí aj BMW X5 či Volvo XC90. Napokon, pozrite si výsledky. Škoda len, že prieskum pochádza z USA, ktoré majú predsa len odlišný autopark. Nájdeme tu teda aj modely, ktoré v Európe nepoznáme. Napríklad Nissan Titan, Chevrolet Colorado či Hondu Pilot.