Obrazovky a autá. To je téma plná kontroverzií. Mnohé štúdie tvrdia, že dotykové displeje ohrozujú bezpečnosť jazdy, pretože na ovládanie jednoduchých funkcií je potrebných viac klikov a času, ako keby ste si hlasitosť rádia či teplotu klimatizácie zmenili jednoduchým otočným ovládačom. Na druhej strane nemožno poprieť, že s rastúcim počtom funkcií áut, ktoré sa menia na pojazdné počítače, či skôr pojazdné smartfóny, sú dotykové obrazovky nevyhnutnosťou. Inak by sme mali palubné dosky priam posiate „hardvérom“. Mať samostatný ovládač na každé nastavenie je dnes jednoducho nemysliteľné.
Čítajte viac TRL: Dotykové obrazovky opäť pod paľbou kritiky. Správajú sa ako vírusTo znamená, že displeje tu sú a budú. Napokon, nie sú ani žiadnou novinkou. Vedeli ste, že prvým autom s dotykovou obrazovkou bol Buick Riviera z roku 1986? Ale tak, ako mnoho iných technológií, ktoré predbehli dobu alebo neboli ešte dostatočne zrelé, upadla aj táto do nemilosti zákazníkov. Systém haproval a navyše vydávala obrazovka Riviery pri každom dotyku nepríjemný zvuk. Odvtedy sa toho ale veľa zmenilo. Dôkazom je nasledujúcich 10 áut, ktoré na obrazovkách naozaj nešetria, respektíve na ich uhlopriečkach. Majú najväčšie dotykové displeje a ruka v ruke s tým tiež najmenej klasických ovládačov.