10. Tesla – displej Tesla Center (15 palcov)
![Tesla 3 a Y](https://ipravda.sk/res/2022/09/22/thumbs/tesla-3-a-y-nestandard1.jpg)
Tesla bola jedným z priekopníkov dotykových obrazoviek. A to už v roku 2011, keď prišla s modelom S. Dnes má jej menší crossover Model Y a sedan Model 3 rozhranie s 15-palcovou uhlopriečkou. Tieto horizontálne dotykové obrazovky sú dobre čitateľné a rýchlo reagujúce. Ale ovládajú sa cez ne aj také funkcie, akou je napríklad nastavenie vonkajších spätných zrkadiel. Navyše chýba Apple CraPLay a Android Auto. Dokonca aj vodiči s najistejšou rukou preto môžu považovať rozhranie Tesly za rušivé, hoci zvláda bezkonkurenčne iné úlohy. Napríklad zobrazovanie navigačných máp či prehrávanie filmov.
9. – 8. Ford – dislej Sync4A (15,5 palca)
![Ford Mustang Mach-E](https://ipravda.sk/res/2022/09/22/thumbs/ford-mustang-mach-e-nestandard1.jpg)
Dva nové elektromobily Fordu, pikap F-150 Lightning a Mustang Mach-E , majú veľké 15,5-palcové dotykové obrazovky. To prepožičiava interiéru každého modelu high-tech vzhľad, najmä Lightningu, keďže až donedávna neboli úžitkové autá typické tým, že by používali najmodernejšie interiérové technológie. Oba systémy využívajú užívateľsky prívetivý softvér Sync4A. Funkcie ako bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto sú štandardom a orientácia na obrazovke na výšku je vo všeobecnosti jednoduchá. Ford tiež našiel šikovný spôsob, ako integrovať veľký ovládač hlasitosti do dotykovej obrazovky, vďaka čomu bude aspoň jedna z často používaných funkcií interiéru ovládaná bez toho, aby ste sa museli pozerať inam ako na cestu.
7. Rivian – displej Rivian Center (16 palcov)
![Rivian R1T](https://ipravda.sk/res/2022/09/22/thumbs/rivian-r1t-nestandard1.jpg)
Trendom je, že väčšina elektromobilov sa priam predháňa vo veľkosti digitálnych rozhraní. V prípade pikapu Rivian R1T sa v strede palubnej dosky nachádza prehľadné 16-palcové dotykové rozhranie. Bohužiaľ, Rivian sa rozhodol používať svoj vlastný systém, takže Apple CarPlay a Android Auto nie sú k dispozícii, tak ako v Tesle. Zvyšok používateľského zážitku jednoducho nie je taký intuitívny, ako by ste od úplne nového vozidla očakávali. Našťastie má tento pikap mnoho ďalších užitočných funkcií, ktoré nemajú nič spoločné s dotykovým displejom.
6. Porsche – Curved display (16,8 palca)
![Porsche Taycan](https://ipravda.sk/res/2022/09/22/thumbs/porsche-taycan-nestandard1.jpg)
Porsche nebolo nikdy priekopníkom digitálnych technológií, ale vodičom dokázalo poskytnúť radosť z jazdy, na ktorú má odpoveď len málo konkurentov. Electrický Taycan bol však pre Porsche v tejto oblasti veľkým krokom vpred. Dostal krásny 16,8-palcový zakrivený displej pred vodičom, ktorý možno nakonfigurovať tak, aby zobrazoval rôzne funkcie, či už ide o navigačné mapy alebo zoznam skladieb. Spolu s 10,9-palcovým dotykovým displejom, sekundárnym 8,4-palcovým dotykovým displejom pre ovládanie klimatizácie a dostupným 10,9-palcovým dotykovým displejom pre spolujazdca je celková plocha obrazovky Taycanu naozaj presvedčivá.