Pokračovanie článku: Ako 'nezabiť' naftový motor v zime. Tu je 7 dobrých rád

7. Starajte sa o AdBlue

Prísada AdBlue môže pri nízkych teplotách tiež...
Ad Blue Prísada AdBlue môže pri nízkych teplotách tiež zamrznúť.

Moderné naftové motory používajú na zníženie oxidov dusíka (NOx) systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Do výfukových splodín sa v katalyzátore vstrekuje prísada AdBlue. Ide o roztok močoviny a demineralizovanej vody. Pomer je 32,5 : 67,5 % v prospech vody. Nízke teploty môžu preto spôsobiť problémy. AdBlue zamŕza, keď teplota v nádržke klesne pod 11 stupňov Celzia. Preto výrobcovia áut používajú zariadenie na ohriatie nádržky, ktoré sa aktivuje po štarte auta. To ale znamená, že nechráni vstrekovače ani potrubie. A práve tu môže AdBlue zamrznúť. Potom sa nedá vylúčiť ani porucha čerpadla AdBlue, pretože tento roztok sa rozpína podobne ako voda. Objem zväčší asi o sedem percent. Ak sa to stane, AdBlue sa nepokúšajte rozmraziť. Neostáva nič iné, ako počkať, kým stúpne vonkajšia teplota. Ale je tu ešte jeden problém. Močovina má po každom cykle zmrazovania a rozmrazovania stále nižšiu koncentráciu. Nakoniec to tiež spôsobí stav, že motor nebudete môcť naštartovať, alebo to diagnostika motora vyhodnotí ako poruchu a riadiacu jednotku motora prepne do núdzového režimu. Dobré je mať preto nádržku na AdBlue viac plnú ako poloprázdnu, doplňovať ju teda častejšie.

© Autorské práva vyhradené

23 debata chyba
Viac na túto tému: #diesel #naftový motor #zima #dieselový motor #studený štart
Články podľa značiek