Aj napriek tomu, že pred pár dňami Polícia Slovenskej republiky na špecializovanej stránke Hoaxy a podvody – Polícia SR varovala pred falošnou stránkou „Škoda Octavia Slovakia“, Slováci v priebehu pár hodín masívne zozdieľali ďalšiu podvodnú súťaž. „Jeden z fanúšikov nám poslal správu z tejto stránky, ktorá od neho žiada údaje z karty. Ide o podvod,“ píše polícia na Facebooku. Potvrdila to aj hovorkyňa spoločnosti Škoda Auto Slovensko Zuzana Kubíková.
„Naša spoločnosť sa jednoznačne dištancuje od tejto podvodnej súťaže, ktorú v žiadnom prípade neorganizuje ani s ňou nemá nič spoločné. Sme hlboko znepokojení zneužitím mena našej spoločnosti, značky Škoda a v neposlednom rade aj dôvery našich fanúšikov a zákazníkov. Využijeme preto všetky dostupné právne prostriedky na ochranu našej spoločnosti a dobrého mena značky Škoda“, napísala Kubíková.
Polícia opäť varuje pre falošnými stránkami a prináša 10 bodov, ktoré by mali zaručiť, že sa nestanete obeťou podvodných súťaží na internete.
1. SKONTROLUJTE SI NÁZOV STRÁNKY – Vždy sa nejakým spôsobom líši od oficiálneho názvu spoločnosti. Či už je úplne zmenený, alebo v ňom len chýbajú diakritika.
2. OPÝTAJTE SA ORGANIZÁTORA – Stačí v správach na Facebooku. Je to reálna súťaž? Za pár sekúnd si to môžete ľahko overiť.
3. NAVŠTÍVTE STRÁNKU ORGANIZÁTORA – Nemyslíte si, že ak by niekto organizoval súťaž o cenu akou je auto, že by o tom nemal najmenšiu zmienku na svojom webe?
4. PODMIENKY SÚŤAŽE – Súťaže o veľké ceny musia byť právne ošetrené, určite nestačí len like, komentár a zdieľanie bez dodatočných informácií.
5. SKONTROLUJTE SI HISTÓRIU PRÍSPEVKOV – Taká známa firma a na stránke len jeden príspevok so súťažou? To zaváňa podvodom!
6. KONTAKTNÉ ÚDAJE – Nebodaj ste vyhrali, ako tisíc ďalších a aj od vás žiadajú okrem kontaktných údajov potvrdenie cez banku, aby ste si mohli prevziať výhru? Takto to nefunguje. Práve ste narazili na podvodníkov!
7. KRÁTKE TRVANIE – Väčšina falošných súťaží, ktoré chcú na svoju stránku nalákať čo najviac fanúšikov, ich organizuje len na pár dní. Potom ich môže zmazať a vytvorí ďalšie, kým si nevybuduje spoľahlivú základňu ľudí, ktorí budú spokojne jej príspevky zdieľať.
8. CHYBY V TEXTE – Nie je zvláštne, že by spoločnosť Škoda organizovala veľkú súťaž o auto a nevedela by v príspevku ani poriadne napísať jej vlastný názov?
9. POFIDÉRNY OBRÁZOK – Je zaujímavé, že tento obrázok vidíte aj spolu s logom inej spoločnosti. Nie je náhodou stiahnutý z internetu?
10. MEGALOMÁNSKE CENY – Pri súťažiach o 1 000 bicyklov či drahé autá by ste sa mali obzvlášť pozastaviť a ich pravosť si overiť.