Stephan Gangnus pracoval v hamburskom servise Audi 29 rokov. Do rúk sa mu teda dostala celá plejáda áut koncernu VW. A hoci sa o nich vyjadruje s rešpektom, pozná aj ich slabé stránky. Rozhovoril sa o nich pre nemecký Auto Bild. Tieto informácie sú veľmi zaujímavé, pretože unifikovanú koncernovú techniku používajú takmer všetky jeho značky – od Škody a Seatu až po spomínané „štyri kruhy“. Po európskych cestách vrátane tých slovenských ich jazdia milióny. Veď modely VW a Škoda patria vôbec k najpredávanejším na trhu. Napriek tomu dali niektoré typy ich majiteľom poriadne zabrať. A čo je najhoršie, často až po tom, čo vypršala garancia výrobcu a zákazník ostal na problém sám. Alebo automobilka výrobnú chybu kamufloval.
V takomto prípade sú opravy veľmi drahé. Autorizivané servisy totiž poškodené motory, prevodovky či elektroniku vlastne ani neopravujú. Rovno ich vymenia za nové, čo je ten najnákladnejší spôsob. Pre nezávislé servisy sú zas opravy príliš náročné, a tak sa im vyhýbajú. Presne v tomto priestore našiel uplatnenie Stephan Gangnus, ktorý po odchode zo servisu Audi založil špecializovanú spoločnosť KTC a začal opravovať „čierne ovce“ koncernu Volkswagen. A to nie spôsobom, že by poškodené diely hádzal rovno do koša. Naopak, dokáže im vrátiť život len výmenou potrebných dielov. Často nie originálnych, pretože tie niekedy ani nie sú k dispozícii. A dokonca použitých, ale funkčných.
Uveďme príklad. Keď Gangnusovi „pristál“ v dielni čierny kabriolet Audi A5 1,8 TSI a jeho majiteľ sa sťažoval na spotrebu oleja až 1,9 litra na tisíc kilometrov, hneď vedel, že problémom sú stieracie krúžky, ktoré sa zanášajú karbónom, niekedy už po 40 000 km. Audi sa síce snažilo tento problém odstrániť použitím rôznych krúžkov, ale viac-menej neúspešne. Gangnus ich zúfalým majiteľom, ktorí nepochodili vo viacerých servisoch, vymení za overené krúžky od neoriginálneho dodávateľa, ktoré problém odstránia. Podobne to robí s problémovými 7-stupňovými prevodovkami DSG. Tým sa stáva, že kovové úlomky z ložísk upchajú olejové kanály, čo prevodovku vyradí z činnosti.
Nemecký technik namiesto výmeny celej prevodovky za novú uprednostní použitie staršej, ale funkčnej a s ročnou zárukou. V autorizovanom servise by sa vám čosi také nestalo, pretože používať staršie diely majú zakázané. Pre nešťastných majiteľov je Gangnus doslova spásou, pretože na cesty dokáže za relatívne málo peňazí vrátiť aj zdanlivo „beznádejných pacientov“. Občas vraj prídu na rad aj slzy. Najmä v prípade nešťastníkov, ktorí sa stretli s problémom rozvodových reťazí motorov TSI. Tento chronický nedostatok, ktorý viedol ku kolapsom motorov, koncern nikdy oficiálne nepriznal, čo Gangnus nechápe, pretože digitálne príručky pre značkové servisy jasne uvádzajú, čo musia opravári v takomto prípade urobiť. Vo firme KTC to riešia použitím oveľa kvalitnejšej reťaze Febi.