
Existuje veľa testov spoľahlivosti. Ale asi najlepšou metodikou je s autom najazdiť desaťtisíce kilometrov a nakoniec ho rozobrať. To aby sa odhalili aj skryté chyby. Presne to robí už od roku 2014 nemecký Autobild v spolupráci s Dekrou. Ich rukami prešlo viac ako 100 vozidiel. Nie je to malé číslo. Všetky autá sa sem síce dostať nemohli, ale ide o vskutku reprezentatívny výber automobilového trhu. Test trvá jeden až tri roky a zaznamenaná je každá porucha a každý nedostatok. To všetko je zahrnuté do výslednej známky.

Dnes sú informácie o spoľahlivosti o to vzácnejšie, že kým predaj nových áut vinou inflácie a vysokých cien klesá, záujem o cenovo dostupnejšie „jazdenky“ rastie. Práve rebríček zostavený na základe nájazdu minimálne 100 000 kilometrov dáva jasnú odpoveď na to, ktoré autá vám budú slúžiť bez problémov a ktoré nie. Najmä, ak po odjazdení tejto porcie zamieria rovno na „rozborku“. Neskryjú teda ani netesnosti či koróziu na bežne nedostupných a najmä neviditeľných miestach.

K slovu prichádzajú aj meracie zariadenia, ktorými sa preveruje opotrebenie kľúčových komponentov motora a únava materiálu. Tentoraz sme vybrali 12 najlepších áut bez rozdielu tried. Nájdeme tu bežné mainstreamové modely, ako aj tie prémiové. Zastúpené sú takmer všetky segmenty – od hatchbackov až po SUV a luxusné limuzíny. Čítanie je to trochu nudné, pretože autá na čele rebríčka sú takmer bezchybné. A chyby, ktoré majú, nijako zvlášť neovplyvňujú užívateľský komfort či bezpečnosť. Posúďte sami.