20. Audi A4 1,8 TFSI/2,0 TFSI (B8)
Dôvodom, prečo sa tento model ocitol medzi 20 najhoršími autami, sú benzínové motory 1,8 a 2,0 TFSI. Problémy sa často začnú vyskytovať už po 80 000–120 000 km. Patrí medzi ne naťahovanie rozvodovej reťaze a nadmerná spotreba oleja. Motory majú problém aj s karbonizáciou ventilov. Oprava si vyžaduje demontáž rozdeľovača.
19. Nissan Navara 2,5 TD (D40)
Dieselový motor tohto auta je náchylný na prehrievanie, čo môže viesť až k prasknutiu hlavy valcov. Turbo nezaostáva, po čase sa rozpadá, otázna je aj odolnosť dvojhmotového zotrvačníka. Navyše tento pikap veľmi ľahko koroduje. Novinári pred jeho kúpou varujú, prípadne radia byť veľmi opatrný.
18. VW Phaeton 5.0 TDI
Phaeton patril do triedy luxusných limuzín, no veľmi sa nepresadil. Trápia ho viaceré problémy. Zlyháva elektronika, vzduchové pruženie, kazia sa aj motory. Opravy sú pritom extrémne nákladne. Auto Swiat odporúča vyhnúť sa hlavne 10-valcovej naftovej verzii 5,0 V10 TDI.
17. Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
Táto krásna Alfa vám veľa radosti neprinesie. Má problém s benzínovými 4-valcami 2,0 (150 k). Problémy sú aj s automatickou prevodovkou, koróziou, elektronikou či pružením.
16. VW Golf 2.0 TDI (V)
Novinári tvrdia, že kým Golf má verzie, ktoré nemajú väčšie problémy, niektoré sú vyslovene nevydarené. Takými sú benzínové verzie 1,6 FSI a 2,0 FSI, teda atmosférické verzie s priamym vstrekovaním paliva, ale tiež 1,4 TSI z neskorších rokov výroby. Majú problém s rozvodmi, usadeninami karbónu na ventiloch, opotrebovanými vačkovými hriadeľmi. Naftové verzie 2.0 TDI sužuje korózia a poruchy prevodovky DSG.
15. Volvo XC90 T8 (II)
Švédske SUV XC90 má viacero typických porúch. Kazí sa hlavne elektronika, ktorá vás dokáže nechať na ceste. Najproblémovejšie sú naftové verzie z rokov 2015 a 2016 s dvojlitrovými 4-valcami a predovšetkým hybridná verzia T8.
14. VW Touareg 2,5/5,0 TDI (I)
Problémom tohto obľúbeného auta sú dieselové motory 2,5 R5 a 5,0 V10, kde hapruje nestabilná vrstva zliatiny. Oprava tohto problému je drahá. Ďalším problémami sú elektronika, prevodovka či zlyhávanie pohonu oboch náprav 4×4.
13. Kia Carnival 2.9 CRDi (II)
Ide o jednu z najhorších Kií. Na vine je hlavne naftový motor 2,9, s ktorým sa spája porucha olejového čerpadla, ktorá vedie k zadretiu motora. Oprava zadretého motora je veľmi nákladná. Poruchy má aj komfortná výbava, pruženie či elektronika. Carnivalu sa nevyhýba ani hrdza na podvozku.
12. Mazda 6 2.0 CD (I)
Toto auto nezostáva nič dlžné prezývke automobilky, ktorá je považovaná za kráľovnú hrdze. Začína sa to blatníkmi, no neskôr sa hrdza prederie všade. Vydarený nie je ani naftový motor 2.0, ktorý trápia časté poruchy mazacieho systému. To môže viesť až k zadretiu motora. A do tretice má Mazda s týmto motorom problémy aj s úpravou výfukových plynov.
11. Peugeot 307 1.6
Toto auto je známe svojou poruchovosťou, ktorá zahŕňa mnohé problémy od tých s elektronikou až po samovznietenie!
10. Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)
Hoci je Cayenne synonymom kvality, Auto Swiat varuje, že v prípade Cayenne 4,5 V8 ide o rizikovú verziu. Problémy majú práve benzínové motory 8-valce V8, ktoré mali najprv objem najprv 4,5 a po facelifte až 4,8 litra. No poruchy trápia aj elektroniku, pohon a odpruženie.
9. Mercedes E 400 CDI (W211)
Toto auto trápi veľa starostí. Nechýba korózia, problémy s motormi, brzdami a automatickými prevodovkami. Novinári preto odporúčajú skôr benzínové verzie.
8. Audi A4 2.0 TDI/2,5 TDI (B7)
Audi, tak ako mnohé ďalšie značky koncernu Volkswagen z tohto obdobia, má problém s motormi. V kombinácii s prevodovkou Multitronic pri motore 2,5 V6 TDI (B6) odchádzajú vačkové hriadele, vstrekovacie čerpadlá a olejové čerpadlá. S motorom 2,0 TDI ( B7) sa zas viažu poruchy hláv, vstrekovacích čerpadiel a elektroniky.
7. Mercedes ML 400 CDI (W163)
Auto trápi rozsiahla korózia a peňaženku zas 8-valcový turbodiesel 4.0 CDI, ktorý je spolu s automatickou prevodovkou takmer zárukou, že skončíte v servise. Prevodovka si totiž nevie poradiť s vysokým krútiacim momentom motora, čo sa často končí jej deštrukciou. Okrem toho „šramotí“ aj elektronika a pruženie.
6. Renault Laguna 1.9 dCi (II)
Problémová bola hlavne verzia s dieslom 1,9 dCi, kde sa rozpadávali turbodúchadlá po 20– až 30-tisíc kilometroch. To mohlo viesť v extrémnych prípadoch až k zničeniu motora. Riziková je však aj benzínová verzia 2.0 s priamym vstrekovaním. A o problémoch s elektronikou by mohli majitelia hovoriť celé hodiny.
5. VW Passat 2.0 TDI (B6)
Problematická pri tomto aute je hlavne prevodovka DGS v kombinácii s naftovým motorom 2,0 TDI. Osem- aj 16-ventilová verzia zápasia s vážnymi poruchami, pri ktorých je typickým problémom poškodenie hlavy valcov. K tomu treba prirátať nespoľahlivý pohon olejového čerpadla, odchádzajúce vstrekovače a poruchy turbodúchadla či dvojhmotového zotrvačníka. V prevodovke DSG s mokrými spojkami zlyháva najmä mechatronika. Okrem toho má Passat B6 problémy s koróziou, klimatizáciou či elektrickou parkovacou brzdou.
4. BMW 520i (E60)
Problematický je hlavne novší benzínový motor N43 (R4) s objemom 2,0 litra. Sprevádzajú ho poruchy vstrekovačov, čerpadiel HPFP, nezriedkavé sú poruchy rozvodov a usadeniny karbónu na ventiloch či v sacom systéme.
3. VW Touran 2.0 TDI (I)
Touran sa dostal na tretie miesto najmä „vďaka“ verzii, ktorá kombinuje motor 2,0 TDI s prevodovkou DGS. Užívatelia hlásili poruchy motora, prevodovky, ale aj elektroniky.
2. BMW 745i (E65)
Benzínový motor V8 (N62) sa vyznačuje častými únikmi oleja, problémami s napínačmi a rozvodovými reťazami, ako aj tesneniami ventilov či netesnými potrubiami v chladiacom systéme, ktoré viedli k prehrievaniu. O nič lepší nebol ani naftový motor 4,0 V8.
1. Mercedes S 400 CDI (W220)
Vozidlo trápi celé spektrum porúch, čo mu vynieslo prvé miesto v rebríčku. Okrem korózie sa majitelia auta stretli aj s poruchovou elektronikou, pružením a prevodovkami. Poruchy trápia aj drvivú väčšinu motorov, pričom jedným z najproblematickejších a najdrahších na opravu je naftový 4,0 V8 CDI.