Rozdiely medzi normovanou a reálnou spotrebou už nie sú markantné ako pred niekoľkými rokmi. Vďačíme za to norme WLTP, ktorá testy spotreby zreálnila, keďže predošlá norma NEDC bola výslovne laboratórnou. Stále sa však nájdu odchýlky a tie sa snažia odhaliť novinári z nemeckého Auto Bildu, ktorí s každým autom prejdú rovnaký okruh a spotrebu odčítajú z palubného počítača a skontrolujú dotankovaním.
Čítajte aj Súmrak tradičného benzínu a nafty príde už čoskoro. Môže za to aj predaj elektromobilovOkruh má 155 kilometrov a skladá sa z 61 km jazdy po okresným cestách, 40 km v meste a 54 km po diaľnici, pričom 20 km tvorí úsek bez rýchlostného limitu. Rozdielnou veličinou je len počasie. Ak je rozdiel v nameranej spotrebe autom a dotankovaním privysoký, testovacia jazda sa opakuje.
Výsledky sú roztriedené do jednotlivých segmentov a hlavné slovo v nich majú stále autá so spaľovacími motormi. Dôvodom je jazda po cestách s viacerými rýchlostnými limitmi. V meste by boli hybridy úspornejšie, no pri jazde po diaľnici sa ich výhoda stráca.