Ako predchádzať zaneseniu filtra pevných častíc
Dieselovým aj priamovstrekovým benzínovým motorom svedčia pravidelné jazdy po diaľnici alebo mimo mesta. Pri takomto cestovaní šetríte palivo a zároveň DPF filtru umožňujete dosiahnuť potrebnú teplotu a teda aj regeneráciu, ktorá sa v prípade dieselov spúšťa približne každých 500 kilometrov a v prípade benzínových áut asi po 100 km. Ak si kupujete auto s naftovým pohonom na jazdy po meste, koledujete si o neskoršie problémy. Radšej sa rozhodnite pre benzínový motor. Druhou radou je tankovať kvalitné palivá a používať kvalitné oleje. Pre autá s DPF filtrami sa používajú špeciálne oleje so zníženou tvorbou sadzí.
Olej treba pravidelne meniť a kontrolovať jeho hladinu. A tou treťou je starať sa o technický stav motora. Treba kontrolovať či motor dobre tesní a má čistý vzduchový filter. Inak bude dopravovať do motorového priestoru viac paliva, ako má, prípadne ho zle spaľovať, čoho výsledkom sú opäť sadze končiace v časticovom filtri. Škodiť nemusí ani občasné použitie aditív na dekarbonizáciu motora, ktoré sa pridávajú do paliva alebo olejovej náplne. Opravu filtra čistením tlakovou vodou ani prúdom vody neodporúčame. Môže dôjsť k poškodeniu štruktúry filtra čím sa zmení protitlak, ktorý je dôležitý pre diagnostiku zanášania a riadenie regenerácie.