ADAC: Test zimných gúm na Octaviu má sklamanie. Od Kormoranu ruky preč

V druhom teste zimných pneumatík si ADAC vzal na mušku 16 plášťov s profilom 225/45 R17. Je typický pre klasické kompakty. Obúva ho napríklad Golf či Octavia . Zo šestnástich plášťov však uspeli len štyri – Continental, Michelin, Goodyear a Dunlop.

28.09.2023 05:00
ADAC - test zimných pneumatík 2023 Foto:
ADAC testoval rozmer 225/45 R17 na Volkswagene Golf. Je totiž typický pre kompaktné autá, teda pre masovo rozšírené modely nižšej strednej triedy.
debata (15)

Po teste zimných pneumatík pre menšie SUV vám prinášame druhý test drahších 17-palcových plášťov s profilom 225/45 R17. Ten je extrémne rozšírený, pretože ho obúvajú masové hatchbacky nižšej strednej triedy. Nájdete ho na VW Golf, Škode Octavia, Opeli Astra, Hyundai i30, Kii Ceed, Renaulte Mégane či na Toyotách Corolla a Auris. Dokonca ho používajú prémiové kompakty ako Mercedes-Benz triedy A alebo BMW radu 1. ADAC podrobil testu celkom 16 aktuálne dostupných pneumatík, no nemá úplne dobré správy. Na rozdiel od menšieho rozmeru 205/60 R16, kde známku „dobré“ získalo sedem plášťov, tentoraz dosiahli na najlepšiu známku len štyri. Ďalších 11 skončilo so známkou „uspokojivé“ a jedna pneumatika totálne zlyhala.

ADAC - test zimných pneumatík 2023 Čítajte viac ADAC: Toto je prvý megatest zimných pneumatík. Dvom sa vyhnite oblúkom
Víťazom testu sa stala pneumatika Continental... Foto: Continental
Continental Winter Contact TS 870 Víťazom testu sa stala pneumatika Continental WinterContact TS 870, ktorá prakticky nemá slabé miesto. Darí sa jej na suchých, mokrých a zvlášť na zasnežených cestách. A ešte k tomu pridáva solídny kilometrový výkon.

Nové pravidlá akcentujú ekológiu

Pripomeňme, že v tomto roku ADAC opäť menil metodiku, pretože do popredia sa dostávajú ekologické kritériá. Okrem celkovej známky udeľuje preto dve podznámky. Jednu za bezpečnosť jazdy, ktorá má na hodnotení podiel 70 %, a druhú za ekologickú bilanciu s „váhou“ zvyšných 30 %. Bezpečnosť zahŕňa vlastnosti pneumatík na suchej, mokrej a zasneženej vozovke. Ekologické hodnotenie vychádza zo životnosti, opotrebenia, valivého odporu, hlučnosti a celkom nového kritéria udržateľnosti, ktoré posudzuje pneumatiky v celom procese výroby a recyklácie. Ako to teda dopadlo? Víťazom je Continental WinterContact TS 870 s mimoriadne vyváženými vlastnosťami a špičkovým hodnotením na mokrých a zasnežených vozovkách.

Hororové gumy na diaľnici!

Video
Bridgeston Blizzal LM005 je sklamaním testu.... Foto: Continental
Bridgestone Blizzak LM005 Bridgeston Blizzal LM005 je sklamaním testu. Patrí síce k najdrahším, ale vykazuje veľké slabiny na snehu a ešte k tomu zvládne do opotrebenia len 36 100 km. Michelin Alpin a Kumho Winterkraft dokážu najazdiť viac ako 60 000 km.

Za pozornosť ale stoja aj druhý Michelin Alpin 6 a tretí Goodyear Ultra Grip Performance +, ktoré za víťazom zaostávajú len mierne. Michelin však dominuje dlhou životnosťou. Zvládne až 61 000 kilometrov. Štvrtý Dunlop Winter Sport 5 ukázal v porovnaní s trojicou najlepších isté zaváhanie na mokrých cestách, naopak, na snehu konkuruje víťaznému Continentalu. V širokej skupine pneumatík so známkou „uspokojivé“ je obzvlášť dobré poznať svoj jazdný profil, teda na akých cestách v zime prevažne jazdíte. Každý z týchto plášťov má totiž istý deficit, napríklad na suchých, mokrých alebo zimných cestách. Dá sa s tým ale žiť. Tak napríklad pneumatiky Nokian Tyres WR Snowproof a najmä Pirelli Cinturato Winter 2 a Sava Eskimo hp2 sú slabšie na suchých cestách. Nokian a Sava však neexcelujú ani na mokrej vozovke.

Prepadákom testu je poľská pneumatika Kormoran... Foto: Kormoran
Kormoran Snow Prepadákom testu je poľská pneumatika Kormoran Snow. Bola síce najlepšia na snehu, ale zlyhala na mokrej aj suchej ceste. Má „nekonečnú“ brzdnú dráhu a k tomu nízku odolnosť voči akvaplaningu.

Bridgestone predposledný

Nemilým prekvapením je až 15. priečka pre Bridgeston Blizzak LM005, ktorý síce trhá rekordy za mokra, ale so snehom a ľadom má problémy. O to horšie, že Bridgeston patril k najdrahším pneumatikám v teste. A ešte k tomu ukázal extrémne krátku životnosť. Priemerne zvládne len 36 100 km, kým taký Kumho Winterkraft až 64 000 km. Slabiny na snehu boli osudné aj Yokohame BlueEarth-Winter V906, Apollu Aspire XP Winter a Semperitu Speed Grip 5. Stále sú na tom ale lepšie ako poľský Kormoran Snow Pro. Ten síce ukázal supervlastnosti na snehu, ako naznačuje jeho názov, ale bol zďaleka najhorší na mokrých a suchých povrchoch. Má nedostatočnú priľnavosť, nízku odolnosť voči akvaplaningu a dlhú brzdnú dráhu. V porovnaní s Hankook Winter i*cept, ktorý pri brzdení z rýchlosti 80 km/h už stojí, auto na gumách Kormoran sa ešte stále rúti rýchlosťou 36 km/h.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 15 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Continental #Michelin #Dunlop #GoodYear #test zimných pneumatík
Články podľa značiek