Správanie na mokrej vozovke
Brzdenie na mokrej vozovke z rýchlosti 80 km/h je vrcholná disciplína. Pneumatiky tu musia vydať zo seba takpovediac všetko, pretože brzdná dráha za mokra je podstatne dlhšia ako brzdenie na suchom asfalte. Najlepší v teste, Hankook, mal brzdnú dráhu len 30,4 metra. Zatiaľ čo takmer všetky pneumatiky, dokonca aj pneumatika Sailun, poskytli veľmi homogénnu brzdnú dráhu do 32 metrov, pre Fortuna (41 metrov) a Austone (38,8 metra) to neplatilo. S brzdnou dráhou dlhou 41, respektíve 38,8 m úplne prepadli. Takže tu sa lámal chlieb.
Obrovské rozdiely ukázala aj disciplína ovládania na mokrej vozovke. Pneumatiky od Bridgestone, Goodyear a Nokian boli najlepšie a veľmi presné na riadenie. Zvyšok značkových pneumatík bol na zvládnuteľnej úrovni. Tie lacnejšie však sklamali. Zatiaľ čo gumy Sailun boli ako-tak prijateľné, pneumatiky od Austone a Fortuna dopadli katastrofálne. Mali príliš malú priľnavosť a boli nepresné v riadení. Testovací jazdci hodnotili ich správanie ako nebezpečné pre bežných vodičov.
Čítajte viac Tyre Reviews: Nezávislý test preveril 11 zimných pneumatík. Prémiové nesklamaliKeďže náhly akvaplaning pri vysokých rýchlostiach môže byť životu nebezpečný, má táto disciplína v rámci testu mimoriadny význam. Ako odborníci predpokladali, aj tu testovanie preukázalo rozdiely. Najlepšie zvládol pozdĺžne a priečne testy Bridgestone. Naopak, pneumatiky Austone a Fortuna sa ukázali ako extrémne náchylné na akvaplaning. Zvyšok dostal kladné hodnotenie za solídne jazdné správanie.