Samozrejme sa môže stať, že nebudete mať prístup na internet alebo budete musieť konať okamžite. V tomto prípade vyberte čo najuniverzálnejší olej a doplňte hladinu aspoň na minimálnu úroveň. Ale to len na čas, kým sa dostavíte do servisu a vymeníte dočasný olej za nový. Väčšina súčasných olejov je univerzálna, vhodná do naftových aj benzínových motorov, ale ak bude mať obchod produkty pre oba typy, určite si vyberte podľa druhu motora. Pri novších vozidlách sa oplatí siahnuť po oleji, ktorý spĺňa požiadavky na motory s filtrom pevných častíc. Ide totiž o olej s nízkym obsahom popola.
4. S lacným olejom jazdite opatrne
Rozdiely v cenách motorových olejov dostupných na čerpacích staniciach vás môžu prekvapiť. O to viac, keď cestujete do zahraničia. Potom stojíte pred otázkou, či bude stačiť na doplnenie najlacnejší dostupný olej, napríklad minerálny, alebo je nutné investovať viac. Ak ide len o menšie doplnenie a starší model auta s vysokým počtom najazdených kilometrov, pravdepodobne sa motoru s doliatym lacným olejom nič nestane. Lenže termín „starší model“ je relatívny.
Čítajte viac Nafta z ‘hranoliek‘? Nemci povolili palivo zo 100 % použitých gastro olejovMôže sa totiž týkať rovnako 30-ročného dieselového mercedesu, ktorý bude jazdiť s akýmkoľvek olejom, ale môže ísť aj o 20-ročný VW 1.9 TDI, ktorý si vyžaduje olej, spĺňajúci normy pre motory s priamym vstrekovaním (napr. 505.01). Starší model môže byť tiež 15-ročný Citroën 2.0 HDI, ktorý už môže mať filter pevných častíc (povinný po roku 2010), a preto bude vyžadovať olej s nízkym obsahom popola. Samozrejme, ani pri takýchto autách by krátkodobé dopĺňanie najlacnejšieho oleja nemalo poškodiť motor, ale ak máte na výber, bude dobré pri nákupe podobné detaily zvážiť.