Zatiaľ čo v minulosti boli kúdoly dymu za autami bežným javom, dnes sa vďaka emisným normám benzínové aj naftové motory technicky posunuli na úroveň, keď z výfukov vypúšťajú len minimum plynov a pritom bezfarebných. O to viac vodiča zarazí, keď v spätom zrkadle zbadá oblak dymu. Nie vždy je však dôvod na paniku. Kým niektoré farby sú prirodzené a nepredstavujú zásadný problém, sú aj také, ktoré signalizujú vážnejšiu poruchu a nutnosť navštíviť autoservis.
Čítajte aj Tieto autá sa vlani najviac vracali do servisov. Elektromobily tvorili až tretinuTýka sa to zážihových rovnako ako aj vznetových motorov a netreba zabúdať ani na hybridy, ktoré takisto využívajú spaľovacie motory. Tie v zásade pracujú menej a za určitých podmienok pri nižšej prevádzkovej teplote, čo môže takisto ovplyvniť farbu výfukových plynov. A dôležité je aj zistiť, či sa farebný dym objavuje len pri zrýchlení auta, alebo aj na voľnobežných otáčkach. Samozrejme, auto, ktoré má zanedbanú pravidelnú údržbu, je náchylnejšie na poruchy spojené s prácou motora a práve farebný dym ich môže odhaliť.
Na nasledujúcich stranách nájdete príčiny zafarbenia dymu z výfuku, tak ako ich zosumarizoval britský motoristický magazín Auto Express.