Mini zvládlo vstup do elektrickej éry na jednotku. Ani my sme pritom prvej generácii elektrického Mini neveštili veľkú kariéru. Batéria s kapacitou 32,6 kWh z neho totiž robila výlučne mestský hatchback. A vzhľadom na prémiový pôvod aj poriadne drahý. Stal sa však pravý opak. Presnejšie, z elektrického Mini sa stal bestseller značky bez rozdielu pohonu. Napríklad v roku 2022 sa z neho predalo takmer 44 000 kusov. O to viac problémov však teraz značka pod krídlami koncernu BMW má. Ako totiž informuje Reuters, Mini musí zvolať do servisov približne 140 000 elektrických Mini Cooper SE.
Čítajte viac Mini: Britská legenda má 65 rokov. Ohŕňali nad ňou nos, potom ju milovaliProblém spočíva práve v elektrickom pohone, presnejšie v batérii. „Nie je možné vylúčiť požiar vozidla, aj keď je vozidlo zaparkované," uvádza sa v stanovisku spoločnosti. Zatiaľ nie sú evidované žiadne zranenia. Podľa americkej agentúry pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA má však automobilka informácie minimálne o dvoch vznieteniach za posledný rok. K jednému došlo v USA a k jednému v Nemecku. Riziko súvisí s autami vyrobenými v rokoch 2019 až 2024. Týmto autám bude inštalovaný nový softvér. Ten má v prípade neštandardného správania spustiť vybíjanie batérie pod 30 % jej kapacity, čo má zabrániť zvyšovaniu teploty.
Čítajte viac Mini Cooper 5-door: Mini opäť podrástlo. Jazdiť bude na benzín