Podľa agentúry EPA stúpa spotreba áut už pri teplote sedem stupňov Celzia až o 12 % v porovnaní s teplotou 24 stupňov Celzia. Pri hybridoch to môže byť dokonca až o 30 %. No a čím je teplota nižšia, tým sa tento rozdiel ešte zväčšuje. Dôvodom je, že motor sa v zime dlhšie zahrieva a počas fázy zahrievania potrebuje viac paliva. Na prvých štyroch kilometroch to môže byť až o 100 % viac. Extrémny rozdiel pri hybridoch zasa spočíva v tom, že oveľa častejšie pracujú so zapnutým spaľovacím motorom, čím klesá podiel „elektrických kilometrov“. Navyše má ich batéria v zime nižší výkon. Pomalšie sa nabíja aj vybíja.
Sneh, ľad, katastrofa. Hromadná nehoda na východe vyzerala hrôzostrašne

Ďalším dôvodom sú zvýšené odpory. Studený vzduch je hustejší, takže vozidlo má vyšší aerodynamický odpor a aj jazda na snehu či v snehovej kaši si vypýta viac paliva vinou vyššieho valivého odporu. A potom je tu celý rad „hladných“ spotrebičov v aute, ako vyhrievaných sedadiel, zrkadiel, volantu alebo okien, ktoré síce napája batéria, ale elektrina v nej má opäť základ v palive. Vyrobiť ju musí alternátor poháňaný motorom. Vyššej spotrebe sa teda v zimných mesiacoch nevyhnete, no napriek tomu existuje zopár jednoduchých trikov, ktoré vám pomôžu na čerpacej stanici čosi ušetriť.
1. Skontrolujte technický stav a hlavne „gumy“
Auto by malo byť zvlášť v zime v perfektnom technickom stave. Inak sa všetky nedostatky podpíšu pod účet na čerpacej stanici. Platí to zvlášť o podvozku. Skontrolovať treba najmä tlak v pneumatikách, pretože ten v zime klesne, čo zvyšuje valivý odpor. Plášte treba určite dohustiť. Správna by mala byť aj geometria kolies. Motor by zasa mal mať dostatok správneho oleja. A v dobrej kondícii by mal byť aj alternátor. Ten má v zime naozaj veľa práce. Ak ju nestíha, beží častejšie, než by mal, a to zaťažuje motor.