Tento rebríček síce pochádza z USA, ale poučný môže byť aj pre nás. Hoci niektoré modely, ktoré v ňom figurujú, si v Európe dopriať nemôžeme, podstatná je značka. Automobilky majú totiž vypracovaný systém kontroly kvality a tie najlepšie nerozlišujú, kde je vozidlo vyrábané a či je určené pre Japonsko, USA, alebo Európu. Jednoducho, kritériá pri vývoji a výrobe sú z hľadiska nárokov rovnaké. Potom dokážu ponúknuť kvalitu naprieč svojim portfóliom a naprieč trhmi.

Platí to najmä o značkách Toyota a Honda. Aspoň z pohľadu výsledkov najnovšieho prieskumu, ktorý prináša odpoveď na otázku, ktoré modely dokážu najazdiť 200 000 míľ, teda približne 320 000 km, bez toho, aby svojich majiteľov zruinovali v servise. Consumer Report tvrdí, že 200 000 míľ síce zvládne každé auto, no len za podmienky, že doň v priebehu času investujete dostatok peňazí. To však nie je dobrý nápad. Lepšie je voliť model, ktorý si vystačí s bežným servisom a napriek tomu slúži bez porúch celé roky.

A 320 000 kilometrov je už riadna porcia, ktorá vie autá preveriť do poslednej skrutky. Toyota a Honda také autá naozaj vyrobiť vedia. Zvlášť Toyota, ktorá si rebríček 12 najspoľahlivejších doslova sprivatizovala. Táto značka tu má až osem modelov – od Toyoty Camry, ktorá je víťazom, cez Toyotu RAV4, Corollu či Prius až po u nám neznámy pikap Tundra. Honda prispela masovkami ako Honda Accord a Honda CR-V. Tiež dostupné na našom trhu. Napriek americkému pôvodu rebríčka v ňom nájdeme len dva modely amerických značiek – pikap Ford F-150 a Chevrolet Silverado s jeho dvojičkou GMC Sierra.

Kľúčovým parametrom pre pozíciu v rebríčku bol podiel áut s vysokým počtom najazdených kilometrov, ktorých majitelia posledných 12 mesiacov nenahlásili žiaden významný technický problém. Na základe týchto skúseností je najväčšia pravdepodobnosť, že 200 000 míľ, teda 320 000 km, dosiahnu bez neželanej návštevy servisu. Consumer Reports uvádza, že podobný nájazd dosiahlo v jeho prieskumoch aj množstvo iných modelov áut, ale na rozdiel od 12 najlepších nemali také vysoké percento bezproblémových kusov.

Rebríček Consumer Reports je síce dobrou pomôckou pri výbere ojazdeného vozidla, ale organizácia tvrdí, že môže byť užitočný aj pri výbere nového auta. Existuje totiž predpoklad, že nová generácia daného modelu bude tiež nadpriemerne spoľahlivá. Neplatí to však všeobecne.