
Testovacím vozidlom bol nový Peugeot 3008 1,2 Hybrid e-DCS6 s výkonom 100 kW. Hoci ide o mild-hybrid, označenie Hybrid nie je až tak ďaleko od pravdy. Na rozdiel od väčšiny mild-hybridov, ktoré používajú len 48 V štartér generátor, mild-hybridná tritisícosmička má okrem 48 V štartér-generátora spojeného s kľukovým hriadeľom remeňom aj elektromotor integrovaný priamo v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke e-DCS6. A má výkon až 21 kW a krútiaci moment 55 Nm. To sú parametre, ktorými sa naozaj blíži k hybridom. To znamená, že v takejto konfigurácii dokáže mild-hybridný systém na rozdiel od väčšiny mild-hybridov rozbiehať auto z miesta bez naštartovaného 3-valcového spaľovacieho motora 1,2 PureTech a dokonca využívať na krátke vzdialenosti čisto elektrický pohon aj pri vyšších rýchlostiach.

Pri menších modeloch až do približne 50 km/h. Systém Peugeotu či skôr Stellantisu, pretože masovo ho budú využívať aj ostatné koncernové značky, má tiež vyšší rekuperačný výkon ako väčšina mild-hybridov. Takže nasledujúce rady si môžu vziať k srdcu v podstate aj majitelia full-hybridných áut. Test prebiehal v zimnom období od polovice decembra do polovice februára, teda prevažne v mrazivom počasí. Celkovo s mild-hybridným Peugeotom najazdil technický expert Peugeotu Martin Debnár 1 539 kilometrov s priemernou rýchlosťou 29 km/h. Z toho asi vytušíte, že väčšina jázd pripadala na mestskú a prímestskú premávku vrátane ranných mestských zápch pri dochádzaní do práce. Svoje zohrali aj časté studené štarty. Ale to neprekáža, pretože práve v takýchto podmienkach má mild-hybridná technológia ušetriť najviac. Výsledkom dvojmesačnej skúsenosti je nasledujúcich sedem rád.