Stáva sa tak po každej väčšej povodni, nevynímajúc tie v Čechách z roku 1997 a mnohé ďalšie. Je predpoklad, že aj na Slovensku sa pokúsia povodňami poškodení majitelia týchto vozidiel zbaviť, najmä prostredníctvom predaja na inzerát, alebo cez autobazáre s komisionálnym predajom, tvrdí Petr Vanček, riaditeľ výkupu AAA Auto.
Odborníci pred kúpou zatopených automobilov dôrazne varujú. „Keď sa totiž dostane povodňová voda s bahnom do elektroinštalácie, vozidlo sa už nikdy nedá spoľahlivo opraviť,“ dodáva Vanček. V zatopenom vozidle tak hrozí dodatočné zlyhanie riadiacej jednotky a všetkých elektronických senzorov vrátane snímačov nárazu, ktoré riadia činnosť airbagov. Takže zaplavené vozidlo môže byť nielen nespoľahlivé, ale aj veľmi nebezpečné.
Vanček ďalej objasňuje: „Vozidlo, ktoré bolo zatopené pri povodni, môže prejsť dôkladnou renováciou, no napriek tomu sa dá už na prvý pohľad spoznať podľa zvláštneho zápachu, ktorý sa nedá odstrániť. Pod sedadlami býva pleseň a koľajničky, po ktorých sa sedadlá pohybujú, bývajú zoxidované alebo priamo hrdzavé.“
Stopy po vode a bahne sa dajú nájsť pod koberčekmi a čalúnením. Podobné stopy po povodni sa vyskytujú napríklad aj v kĺbe radiacej páky alebo pod prístrojovou doskou. Laik však môže mať problém tieto stopy po renovácii vozidla odhaliť. Najmä pri kúpe ojazdeného auta niekde na ulici.