Dojazd je citlivou témou elektrických áut. Aj preto sa automobilky uchyľujú k trikom.
Autá so spaľovacím motorom tu s nami budú ešte desaťročia, no je isté, že tankovať budú stále menej „ropy“.
Hoci sú moderné autá vyrábané z oveľa kvalitnejších materiálov a s oveľa presnejšími toleranciami, správny zábeh je veľmi dôležitý.
Asi neprekvapí, že na vrcholových pozíciách nájdeme luxusné elektromobily.
Samotné automobilky uvádzajú pri autách hneď niekoľko údajov o ich hmotnosti. Ako ale môže mať jedno a to isté vozidlo viacej hmotností?
S príchodom jari sú síce najväčšou témou letné pneumatiky, ale veľká zmena nás čoskoro čaká aj v súvislosti so zimným obutím.
Na otázku, aký je ideálny výkon auta, neexistuje univerzálna odpoveď. Nemecký autoklub ADAC však našiel kritérium.
Väčšina slovenských motoristov prezúva. No sú aj takí, ktorí sa rozhodnú dojazdiť v lete zimné plášte. Nie je to dobrý nápad.
Nemecký ADAC si zobral do parády 19 elektromobilov a zisťoval, koľko elektriny spotrebujú na pohyb a koľko z nej dokážu zachrániť rekuperáciou pri brzdení.
Nechce sa vám prezúvať auto v zime a potom zasa na jar? Tak potom sú tu celoročné plášte. Ale ktorý si vybrať?
Sezónne prezúvanie nie je lacné. Ak máte letné pneumatiky obuté na druhej súprave diskov, zvládnete to aj sami.
Rebríček Geener Cars americkej rady pre zelenú ekonomiku vymenoval tie najčistejšie a najšpinavšie autá na trhu.
Čo môže byť lepšia vizitka pre auto, než tá, ak sú s ním spokojní samotní majitelia.
Možno aj vy pomaly zvažujete prezutie auta na letné pneumatiky. Neponáhľať sa ale je v tomto prípade skôr výhodou.
Nad jarnou servisnou prehliadkou auta neváhajte. Oneskorená údržba vás môže stáť podstatne viac.
Cena a kvalita nemusia ísť ruka v ruke. Medzi troma špičkovými letnými plášťami pre SUV a kompaktnú triedu prekvapila jedna z najlacnejších.
Vďaka navrhovanej zmene by súkromní vlastníci motoriek a štvorkoliek mohli ročne ušetriť vyše 800-tisíc eur.
Hlavne pozor na preliatie. Veľa oleja môže motor zničiť skôr, ako keď jeho málo.
V zime dostanú stierače poriadne zabrať. Bez nich to ale nejde. Môžete im pomôcť trochou starostlivosti.
Nie je to časté, ale stáva sa to. Namiesto nafty natankujete do auta benzín či opačne. V oboch prípadoch môžu byť následky poriadne „mastné“. A pri naftových motoroch fatálne.
Organizácia UTAC otestovala štyri kompaktné elektromobily. Zaujímalo ju, koľko času potrebujú na to, aby zvládli prejsť trasu dlhú presne 1 000 km. Aj s nabíjaním.
Nebývalo doteraz zvykom, aby testy dojazdu Nórskej automobilovej federácie NFA vyhralo auto z Číny. Zväčša im dominovala Tesla. Teraz je všetko inak.
Pred samotným prihlásením treba absolvovať kontrolu originality a technickú a emisnú kontrolu.
Teploty pod nulou, sneh, vlhkosť a soľ na cestách.. Jednoducho, zima dá autám poriadne zabrať.
Podľa poslanca Mariána Viskupiča štát robí z motoristov, beztak zaťažených množstvom poplatkov, len svoju novú "dojnú kravu".