Neplatí to však všeobecne. Záleží na konkrétnom modeli. No aj keď to nie je zakázané, výrobcovia to neodporúčajú.
Experti na vyhýbací manéver si vzali na mušku modernizované rumunské SUV. Z jeho správania však neboli veru nadšení.
Tento rok si urobilo reklamu Suzuki, Audi či BMW. Naopak, sklamali niektoré Toyoty, Renaulty, Fordy či Fiaty.
Mnohí vodiči sa pri preraďovaní na kruhovom objazde spoliehajú na pravidlo pravej ruky. Je to však chyba.
V letných horúčavách sa na dlhé cesty určite oplatí vziať autochladničku. Tá môže stáť 70, no aj cez 300 eur. Pozrite sa, v čom sú medzi nimi rozdiely.
Ak turbo nebudete "týrať", venujete mu aspoň minimálnu pozornosť a hlavne s ním budete jazdiť správnym spôsobom, malo vydržať aspoň 150 až 200-tisíc kilometrov.
Niektoré e-shopy ponúkajú zahraničné diaľničné známky aj za dvojnásobok ich oficiálnej ceny. Dajte si na ne pozor.
Maximálna výška registračného poplatku sa zníži z 3 900 na 1 000 eur, na nové autá bude maximálny poplatok 400 eur, na staré maximálne 1 000.
Dlhá dovolenková cesta autom dá poriadne zabrať našej peňaženke. Náklady na palivo sa však dajú znížiť, ak jazdíte úsporne.
Problémy s trakčnou batériou alebo s jej upevnením sú dôvodom početných zvolávacích akcií elektromobilov a hybridov.
Nie je to nelegálne, ale jazdiť v lete na zimných pneumatikách môže byť veľmi rizikové.
Vybrali sme osem malých starších áut, ktoré v štatistikách spoľahlivosti nemeckej siete TÜV vykazujú nadpriemernú spoľahlivosť. A pritom nemusia stáť veľa.
Každé na svete vyrobené vozidlo je označené jedinečným identifikačným číslom. Má ho aj to vaše.
Kto zvažuje kúpu elektromobilu alebo plug-in hybridu, mal by mať premyslené kde a ako často ho môže nabíjať, aby sa jeho prevádzka oplatila.
Elektromobily sú drahšie ako konvenčné autá so spaľovacím motorom. Lacnejšou alternatívou je elektrické auto z druhej ruky. Môže sa ale ľahko stať nočnou morou.
Japonské automobilky pravidelne dokazujú povesť výrobcov odolných áut. Vysoko sa umiestnilo aj BMW, no prekvapením je prepadák Mercedesu-Benz.
Chorvátsko je v schengene a prešlo na euro. Ako to funguje sme vyskúšali cestou na Istriu.
Vodiči s vekom nad 70 rokov by mali podľa návrhu EÚ potvrdiť opakovane svoje vodičské schopnosti.
Vybrali sme sa z Bratislavy do Dubrovníka autom.
Absolvovali sme cestu až na juh Chorvátska. Žiadne pasové kontroly, žiadne kuny a k tomu lákavé ceny benzínu a nafty. Len pozor na mýtnice.
Ceny pohonných hmôt síce už nie sú také extrémne ako počas vlaňajšej turistickej sezóny, no správnym plánovaním tankovania môžete výrazne ušetriť.
Pokuty za dopravné priestupky v Chorvátsku vám môžu poriadne nabúrať dovolenkový rozpočet.
Technológia elektromobilov napreduje. Na dochádzanie do práce stačia. Čo však, ak musíte nečakane vyraziť na dlhú cestu?
Chystáte sa toto leto autom k moru? Konečne nám v tom nebránia pandemické obmedzenia ani extrémne ceny za palivo. No to, či bude v aute pohoda, záleží najmä na nás.
Ceny palív síce už nie sú také extrémne ako počas vlaňajšej dovolenkovej sezóny, ale ušetriť sa dá aj dnes.