Veľkonočný AutoSlalom zaznamenal dva rekordy

Tretie preteky seriálu AZ-pneu AutoSlalom už nejaký čas patria kombinácii Veľkonočného pondelku a letisku v Piešťanoch.

28.04.2011 15:44
AutoSlalom Foto:
AutoSlalom
debata

Seriál AutoSlalom zaznamenal v oblasti záujmu o preteky hneď dva rekordy. Prišli bezprostredne po sebe.

Najrýchlejšia trať láka

Prvým rekordom bolo 100 prihlásených jazdcov už po 17,5 hodinách od spustenia registrácie. Druhým zas bolo celkovo presne 130 registrovaných jazdcov za prvých 24 h. Na štart sa na letisku, napriek nie práve najlichotivejšej predpovedi počasia, postavilo 128 jazdcov. To je dorovnaný rekordný počet štartujúcich z rovnakého miesta z minulej sezóny. Trať v Piešťanoch charakterizujú nasledovné čísla: dĺžka 1950 m, 61 bránok, max. rýchlosť vyše 150 km/h, jazda na II. a III. prevodovom stupni a najlepšie časy na úrovni 75 sekúnd. Naozaj riadny adrenalín. Rekord trate 1:14.800 síce nepadol, no jeho držiteľ Tonda Červenka z Moravy na Peugeote 205 GTI dominoval aj týmto pretekom. Na ostatných pozíciách to však bolo veľmi pestré.

AutoSlalom Foto: AutoSlalom
AutoSlalom AutoSlalom

Preteky mali hladký priebeh

III. AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 sa radí medzi organizačne najlepšie hodnotené podujatia. A to napriek tomu, že v konečnom dôsledku sa v prístupe a priebehu od iných pretekov seriálu veľmi nelíšil. Jazdci aj návštevníci ho však oceňujú hlavne v súvislosti s počtom jázd a množstvom áut. 128 štartujúcich pri systéme jázd 1+3 (tréning+3 ostré) znamená slušne cez 500 štartov za deň. Zefektívnenie priniesli organizátori ďalším zaujímavým riešením. Viacerým slalomárom sa stávalo, že na registráciu prichádzali neskôr. Ovplyvňovalo to celé podujatie, pretože neskončená registrácia, samozrejme, nemôže posunúť preteky do ďalšej fázy. Riešenie s hrozbou o 10 € vyšším štartovným pre všetkých, ktorí prídu na registráciu po 8.30 h zafungovalo úžasne. Registrácia začala o 7.30 a posledného, 128 jazdca registrovali o 8.34 h. Nik z jazdcov pokutu neplatil, no preteky konečne začali presne podľa plánu. Tento spôsob „motivácie“ v deň pretekov nevyspávať dlho bude AS tím určite používať aj v budúcnosti.

AutoSlalom Foto: AutoSlalom
AutoSlalom AutoSlalom

Víťazi už pred pretekmi

Hra 3× VIP je medzi slalomármi veľmi obľúbená. Hrá sa už niekoľko sezón a aktuálne sa do nej zapojí 4/5 štartovného poľa. Ide o možnosť vyhrať bezplatné garantované štartovné na každé preteky. Náhodné losovanie deň pred pretekmi vždy vyberie troch šťastlivcov, ktorí ušetria 30 €. Hru 3× VIP má pre AZ pneu AutoSlalom na starosti partnerský web www.sportoveauta.sk. Deň pred pretekmi v PN tieto správy vyčarili úsmev na tvári trom tradičným slalomárom: Marekovi Moravčíkovi na Citroene Saxo VTS, Erikovi Uhrínovi na Peugeot 306 S16 a Rasťovi Šimonovi na FIAT 127.

AutoSlalom Foto: AutoSlalom
AutoSlalom AutoSlalom

Nové tváre na bedni

Po väčšinu dňa bolo teplo, s miernym vetrom a pod mrakmi. Pretekársku idylku zmenila až krátka no intenzívna sprcha. Trvala síce len asi polhodinku, no jej následky pocítila väčšina jazdcov v II. ostrej jazde. Niektorých jazdcov v druhej jazde chytil dážď až v cieli, niektorí dabléri sa v rámci taktizovania popredbiehali, aby to stihli ešte za sucha. Možno nie práve najférovejší spôsob, ako bojovať o prvé priečky, ale motoršport bol vždy aj o taktike a špekulovaní… Práve mokrý povrch riadne premiešal predpokladané poradie a niektorým jazdcom sa už na podstatne chladnejšom povrchu v tretej ostrej jazde nepodarilo jazdiť časy ako dopoludnia. Aj to prinieslo na bedňu viacero nových tvári, ktoré si za svoj výkon zaslúžia poklonu. Rozoberme si to jednotlivo po kategóriách.

S1 do 1400 ccm

Úspech kariéry, na ktorý čakal jazdec Adam Čanecký na Suzuki Swift viac než dve sezóny sa konečne dostavil. Adam nebol na bedni žiadnym nováčikom, no I. miesto v kategórii mu už takmer tri roky unikalo. Jeho veľmi dobrú formu sezóny 2011 potvrdzuje to, že už v predošlých pretekoch ho od prvenstva delil len jeden zvalený kužeľ, nie samotný časový rozostup medzi ním a prvým jazdcom. Na druhom mieste sa tu umiestnil už tradične pohárový Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rally. Na tretie miesto sa aj na svoje veľké prekvapenie postavil Stano Krivák na aute rovnakej značky a modelu.

S2 do 1600 ccm

Tu po celý deň bežali o prvú dvojku tvrdé boje medzi Jurajom Kóssim na Honda Civic Vti Mugen a Michalom Novákom na Citroene Saxo VTS. Pohľad na časy jasne vravel, že títo dvaja si jazdili v triede svoje vlastné preteky, pretože na trati mali v priemere o 4 s lepšie časy v cieli ako ďalší konkurenti. Na prvé miesto sa po drobnom nedorozumení s omylom zapísaným trestom za vynechanie jednej bránky postavil Juraj na Honde, Mišo so Saxom skončil len o 0,6 s na druhom mieste. Bronz si vybojoval Tomáš Komár na Honda CRX.

S3 do 2000 ccm

Podobné ako v S2 to bolo aj o triedu vyššie. V nej tiež dvaja jazdci, Tomáš Krchnavý na Clio Sport 182 a Marian Bielený na Fiesta ST150 jazdili v triede svoje vlastné preteky. Na konci s rozdielom len 0,9 s skončil na prvom mieste Tomáš pred Marianom, pre ktorého to však bola pódiová premiéra. Na tretie miesto doviezla Honda Civic Michala Žiaka.

S4 nad 2000 ccm

Na Mitsubishi Lancer Evo IX bojoval Tomáš Polerecký o absolútne prvenstvo s tými najlepšími jazdcami. Triedu S4 mal od rána prakticky istú. Jeho predominancia potvrdzujú časy v cieli, kde vo svojej kategórii nechal druhého Vila Zmetáka na Lotuse Exige za sebou o celých 5 s. Tretí v triede, Štefan Heveši na Renaulte Mégane Sport dCi vo svojej premiére na stupienkoch víťazov bol veľmi spokojný, aj keď zaostal o ďalších 3,5 s. Tak veľké rozdiely v tejto triede v PN panovali.

SS2 do 1600 ccm

Za pozornosť opäť stojí výkon mladučkej Lucky Červenkovej na Citroene Saxo VTS. V tejto kategórii, kam vďaka úpravam na aute patrí vyjazdila 4. miesto v tvrdej konkurencii chlapov. Tretí bol Martin Pikus na Honde Civic Vti. Pred ním len o 0,7 s skončil Miki Čambal na Saxe VTS a prvé miesto na aute rovnakej značky a modelu, no podstatne väčších úprav sa postavil Michal Kašpar.

SS3 nad 1600 ccm

Tonda Červenka je už niekoľko sezón pojem. Prakticky vždy keď príde na preteky ja jasné, kto bude prvý. Tentokrát bol prvý o takmer 6 s od ďalšieho jazdca! V jeho triede sú teda vždy otázne ďalšie miesta. Druhé si vybojoval Ľuboš Čelín jazdiaci na upravenom neslalomovom BMW 330d a tretím bol tiež v pódiovej premiére Juraj Kocár ml. na domácej stavbe vozidla Lotus 7.

D – dámy

Zdalo by sa, že v kategórii dievčat je to ťažká nuda a poradie je jasné už pred pretekmi. No v PN to nebola pravda. Na prvé miesto sa totiž po dlhšej dobe znovu postavila Lucka Červenková, ktorú ostatné dve podujatia pojazdila výborne jazdiaca Martina Kašparová. Obe sedlajú Saxo VTS, ale rozdiel v ich úpravach je očividný. Tretie miesto si zabezpečila oddaná jazdkyňa Monika Weisová jazdiaca na Honde Prelude.

J – Juniori

V kategórii mladých jazdcov vo veku do 21 rokov to bolo trošku biednejšie. Na štart sa ich podstavilo len 6. Ostatní mladí asi dali prednosť šibačke a oblievačke. Tí, ktorí prišli si iste dobre zajazdili. Prvé miesto si na veľmi špeciálnom Saxe VTS vybojoval Aleš Konečný, ktorý na slalomoch bojuje spoločne s otcom. Druhé a tretie miesto si rozdelili bratia Demeterovci jazdiaci na Suzuki Swift GTO. Lepší bol Matej, Štefan zaostal v konečnom hodnotení o čosi vyše 2 sekundy.

Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje štvrtým podujatím sezóny na druhej najrýchlejšej trati seriálu na letisku v Trenčíne. Preteky IV. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM 2011 sa konajú 21. mája 2011.

Víťazi III. AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 (25.04.2011 letisko Piešťany)

S1 – 1400 ccm
I. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:50.029
II. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:51.491
III. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:52.932
S2 – 1600 ccm
I. miesto št. č. 902 Juraj KÓSSI Honda Civic VTi 2:42.631
II. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:43.235
III. miesto št. č. 311 Tomáš KOMÁR Honda CRX ED9 2:51.348
S3 – 2000 ccm
I. miesto št. č. 082 Tomáš KRCHNAVÝ Renault Clio RS 182 2:47.090
II. miesto št. č. 186 Marian BIELENÝ Ford Fiesta ST150 2:47.184
III. miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Honda Civic Type R 2:50.280
S4 + 2000 ccm
I. miesto št. č 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi Evo IX 2:34.825
II. miesto št. č.727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:39.414
III. miesto št. č. 076 Štefan HEVEŠI Renault Megane RSd 2:43.906
SS2 – 1600 ccm
I. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:36.699
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:38.119
III. miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda Civic VTi 2:38.834
SS3 + 1600 ccm
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:32.000
II. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d e46 2:37.632
III. miesto št. č. 134 Juraj KOCAR ml. Lotus 7 replika 2:37.800
D – dámy
I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:41.332
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 2:49.164
III. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2:53.413
J – juniori
I. miesto št. č. 169 Aleš KONEČNÝ Citroen Saxo VTS 2:47.618
II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:54.455
III. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:56.647

.

debata chyba
Články podľa značiek