Auto by však malo byť plne dokončené v priebehu niekoľkých mesiacov a následne otestované na niektorom letisku. Cieľom tímu Bloodhound je prekonať rýchlosť 1¤000 míľ za hodinu, teda 1¤610 kilometrov za hodinu. Súčasný rýchlostný rekord je 1¤227 km/h.
Podľa nového plánu sa bude čakať na obdobie sucha v apríli a v máji budúceho roka. Bloodhound by mal v tých mesiacoch na špeciálne pripravenej trati dosiahnuť rýchlosť aspoň 1¤300 kilometrov za hodinu.
„Preprava do Južnej Afriky nie je malá investícia a nechceme, aby ju odplavil dážď. Urobiť len pár testovacích jázd nedáva zmysel. Tým, že štart odložíme, získame aj dostatok času na dokončenie vývoja rakiet,“ povedal pre BBC News Mark Chapman, hlavný inžinier tímu Bloodhound.
Samotné auto je už však takmer dokončené. Posledné dielce majú byť čoskoro prepravené do Bristolu a pospájané dokopy. Momentálne sa natiera karoséria áut do modrej a oranžovej farby s britskou vlajkou na chvoste. Väčšie starosti spôsobuje raketa auta, ktorá spolu s motorom so stíhačky Eurofighter má vozidlo vystreliť k rýchlosti vyššej, ako je rýchlosť zvuku. Tento hybridný motor spaľuje pevné palivo v súčinnosti s tekutým oxidačným činidlom, ktoré sú doň pumpované pod extrémne vysokým tlakom. Práve testovanie pumpy ukázalo dosť závažné nedostatky. Inžinieri sú preto radi, že budú mať ešte takmer rok na to, aby problém odstránili.
Prvé testy auta boli stanovené na 17. novembra tohto roku. Pôvodne mal ísť Bloodhound na letisko už v auguste, ale nórska spoločnosť Nammo, ktorá vyrába raketový motor, má vtedy celozávodnú dovolenku. Počas testov sa očakáva, že auto dosiahne rýchlosť blízko 400 kilometrov za hodinu. Pristávacia dráha zrejme bude pre väčšie rýchlosti prikrátka. Auto bude riadiť Andy Green, ktorý sedel za volantom aj súčasného držiteľa rýchlostného rekordu – auta Thrust SSC v roku 1997.