Wolfsburgská automobilka chystá elektrickú ofenzívu, ktorá zasiahne väčšinu segmentov. Do roku 2025 plánuje ponúkať 20 elektromobilov, pričom prvého z nich – hatchbacku VW I.D. – sa dočkáme už koncom roka 2019. Zvyšok budúceho portfólia nám priblížili koncepty I.D. Buzz, I.D. Crozz, či I.D. Vizzion.
Skutočným klenotom medzi prototypmi je však elektrický špeciál VW I.D. R Pikes Peak. Ako naznačuje jeho názov, skonštruovaný bol s cieľom triumfovať na najslávnejších pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Colorado Springs. Okrem víťazstva túžili vo Volkswagene aj po prekonaní traťového rekordu. Lenže okrem rekordu vo vlastnej kategórii prekonali aj ten absolútny.Brutálny prototyp poháňajú dva elektromotory s výkonom 500 kW a krútiacim momentom 650 Nm. Vďaka hmotnosti 1 100 kilogramov a prepracovanej aerodynamike sa špeciál rozbehne na stovku za omračujúcich 2,25 sekundy. Úlohu pilota zverili do rúk Francúzovi Romainovi Dumasovi.
V kategórii elektromobilov držal predošlý rekord 8 minút, 57 sekúnd a 118 tisícin sekundy Rhys Millen na stroji e0 PP100. Absolútny rekord z roku 2013, ktorý na Peugeote 208 T16 Pikes Peak zajazdil Sébastien Loeb, mal hodnotu 8 minút, 13 sekúnd a 878 tisícin sekundy. Romain Dumas prekonal trať s dĺžkou 19,99 km a prevýšením 1 500 m za 7 minút, 57 sekúnd a 148 tisícin sekundy.
R. Dumas po pretekoch zhodnotil, že nebyť hmly a vlhka v druhej časti trate, bol by ešte o niečo rýchlejší. Riaditeľ divízie Volkswagen Motorsport Sven Smeets povedal, že je na celý tím hrdý a Francúzov výkon označil za neuveriteľný. Technický riaditeľ Francois-Xavier Demaison priznal, že pred štartom nebolo všetko ideálne, lebo v posledných dňoch pred pretekmi museli vyriešiť niekoľko problémov vrátane obsluhy batérií. Zároveň dodal, že prekonanie absolútneho rekordu vôbec nečakal, ale je rád, že sa im to podarilo.