AutoSlalom má za sebou prvú polovicu sezóny

Piatymi pretekmi sezóny uzavrel seriál AZ-pneu AutoSlalom uzavrel prvú polovicu sezóny 2011.

17.06.2011 15:23

Správa o dopravnej nehode - stiahnite si vo... Foto:
Púchovská trať patrí medzi najstaršie v seriáli.
debata

Stalo sa tak v Púchove, pretekmi zastrešenými kvalitnou bratislavskou autoumyvárkou BULLDOG. V druhú júnovú sobotu sa na niekdajších testovacích dráhach Matador zároveň jazdili tretie preteky série Majstrovstiev Slovenska v automobilovom slalome s licenciou SAMŠ. Vďaka tomu sa na týchto pretekoch na stupne víťazov postavilo rekordných 39 jazdcov. Teda, mohlo sa postaviť. Realita je však iná, keďže viacerí jazdci seriálu AZ-pneu AutoSlalom zároveň bodovalo aj v MSR.

V Púchove sa jazdí už štyri sezóny. Foto: AutoSlalom
Správa o dopravnej nehode - stiahnite si vo formáte alebo . V Púchove sa jazdí už štyri sezóny.

Prostriedok sezóny v seriáli znamená zlom. Od teraz sa preteky budú v rôznom poradí jazdiť na rovnakých tratiach aké sa jazdili v prvom polroku. Aspoň ostatné 3 sezóny sa organizátori držali tohto scenára. Dáva jazdcom skvelú možnosť bezprostredne si porovnať zmeny na autách, prípadne vlastný posun za volantom porovnaním výsledných časov na trati. Nie je však vylúčené, že aj keď na rovnakom mieste, jedna, možno dve trate budú iné… Ale nepredbiehajme.

Zaujímavá trať, dobré prostredie

AutoSlalom sa na matadoráckych skúšobných dráhach jazdí už štyri sezóny. Táto trať patrí medzi najstaršie v seriáli bez zmeny. Je kombináciou letiskových tratí s rýchlymi úsekmi prakticky v priamom smere s traťami vonkajších motokárových dráh v sekciách plných zákrut. Po letiskách Piešťany a Trenčín je treťou najrýchlejšou v rozpise. Slušné zázemie ponúka aj depo, ktoré ani pri 120 autách netrpí stiesnenosťou. Papierové parametre trate sú: dĺžka 1200 m, 53 bránok, max. rýchlosť viac krát cez 100 km/h a priemerný čas do 75 s.

Trať je dlhá 1200 m. Foto: AutoSlalom
Správa o dopravnej nehode - stiahnite si vo formáte alebo . Trať je dlhá 1200 m.

Znovu piata extra jazda

Logisticky toto miesto organizátorom tiež ponúka dobrý komfort a efektívnosť. To sa prejavilo tak, že po druhýkrát tento rok jazdci bezplatne získali extra piatu jazdu bez negatívneho dopadu na celkový čas pretekov. Vzhľadom na technické preberanie nutné pri podujatí MSR sa tréning začal jazdiť po 10h a už po 17 h boli 1+4 jazdy ukončené. Iste, podpísala sa pod tým aj podpriemerná účasť jazdcov, len 81. O to viac sa môžu tí, ktorí na preteky prišli tešiť z extra jazdenia.

3× VIP od SportoveAuta.sk

3× VIP je medzi slalomármi pojem. Po troch rokoch sa už jedná o pevnú predohry každých pretekov. ? štartovného poľa jazdcov mesiac čo mesiac vďaka partnerskej webstránke www.sportoveauta.sk skúša šťastie o bezplatný štart na pretekoch. Náhodný systém prakticky vždy vyberie troch nových jazdcov. Tentokrát 3× VIP vyhrali Matej ŠMIDA a Peter SVIEČKA jazdiaci na Mazda 323F a Dušan CHRENKO so št. č. 045 so Suzuki Ignis Sport.

Bodovali tradiční víťazi

Počasie znovu nemohlo byť lepšie. Napriek prakticky polovici júna neprekračovala vonkajšia teplota po väčšinu dňa 27oC, čo bolo super pre jazdcov, ich polovičky a ani autá si na prehriatie nesťažovali. Celý deň boli podmienky na jazdenie prakticky konštantné a ideálne. To hralo do karát ostrieľaným slalomárom, ktorých prípadné vrtochy počasia nerozhádzali. Jazdilo sa naozaj veľmi svižne a čisto, čoho výsledkom je asi historicky najmenší počet penalizácií v pretekoch AutoSlalom v 5 ročnej histórii. Ako to dopadlo v jednotlivých kategóriách?

S1 do 1 400 ccm

Najmenšiu kategóriu celkom tradične vyhral Zoltán Lovász jazdiaci na Peugeote 106 Rally. Rovnakému autu patrí aj tretie miesto. Na túto pozíciu ho doviedol Stano Krivák. Medzi nich sa so Suzuki Swift dostal dlhodobo skvelo jazdiaci Adam Čanecký. Za pozornosť stojí výsledok Japonca Masayuki ISHIKAWA, ktorý jazdí tieto preteky druhú sezónu. S 5. miestom je to doposiaľ jeho najlepší výsledok a je to pre neho iste veľké povzbudenie. Aj preto, lebo v tejto skupine jazdilo 18 jazdcov.

S2 do 1 600 ccm

Prvé tri miesta v tejto triede si rozdelili majitelia francúzskych áut. Michal Novák na Citroene Saxo VTS zvíťazil pred Mirom Balážom na Renaulte Twingo RS Cup a Peterom Ponecom na Peugeote 106 GTi, ktorý sa na tieto preteky vrátil viac než polroku na minulých pretekoch a rovnako aj teraz priamo medzi troch víťazov.

S3 do 2 000 ccm

Triedu do dvoch litrov kontroloval Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport 170. Na druhom mieste skončil Edo Bednárik na Honde Civic TypeR, ktorý sa na preteky vrátil po takmer presne 3 rokoch. Na treťom mieste, rovnako ako v predošlých pretekoch, dojazdil Andrej Bognár na Seate Ibiza Cupra2. Andrej so slalomom začal len minulú sezónu, zmena auta z Ford Probe na menšie a mrštnejšie auto veci veľmi prospela a je skvelým príkladom toho, že aj napriek tvrdej konkurencii sa relatívne rýchlo dá dostať medzi špičku.

S4 nad 2 000 ccm

Na rozdiel od objemovej triedy S1 bolo v S4 najmenšie zastúpenie jazdcov. Stupienky víťazov tu obsadili najrôznorodejšie autá. Prvé miesto vybojoval na zadokolke Braňo Goga na Honde S2000 turbo. Druhé miesto si zaslúžil Štefan Heveši na ostrej vznetovej predokolke Renault Mégane RS dCi a tretí skončil Rasťo Zvalo na štvorkolke Mazda 323 GTR.

SS2 do 1600 ccm

Medzi slalomárskymi špecialistami si to na prvých troch miestach rozdelili jazdci na upravených Citroenoch Saxo VTS známe mená. Najlepším bol Miki Čambal, druhý skončil jeho dablér Lukáš Vician a tretie miesto si zaslúžene a nie po prvýkrát medzi chlapmi vydobyla skvelo jazdiaca Lucka Červenková z Moravy. Zaujímavý a hodnotný výsledok dosiahli mladí bratia Demeterovci na Suzuki Swift GTO, ktorí v tejto skupine dojazdili na 4. a 5. mieste.

SS3 nad 1600 ccm

Tu jazdia najťažšie slalomárske kalibre. Medzi tradičnú superdvojicu Tonda Červenka a Jaro Ušela, ktorá si strieda volant perfektne odladeného Peugeotu 205GTi sa vopchal šikovný Vilo Zmeták na skvelom športiaku Lotus Exige.

D – dámy

Keď je na pretekoch Lucka Červenková, prvé miesto medzi dámami je prakticky jasné. Druhú pozíciu si ako dablérka na Honde S2000turbo vyjazdila Barbora Vaňová a Alena Vavrincová na Honde Civic to dotiahla na miesto č. 3.

J – Juniori

Medzi mladými jazdcami spomínaným súrodencom Demeterovcom, ktorí skončili na I. a II. mieste (Štefan a Matej), na stupienkoch víťazov asistoval Ján Válek na Citroene Saxo VTS.

Víťazi V. AZ-pneu AutoSlalom BULLDOG 2011 (11.06.2011) Matador Púchov

S1 – 1400 ccm
I. miesto Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:29.757
II. miesto Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:34.026
III. miesto Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:36.210
S2 – 1600 ccm
I. miest Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:28.871
II.miesto Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 2:31.002
III. miesto Peter PONEC Peugeot 106 GTi 2:32.220
S3 – 2000 ccm
I. miesto Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:29.242
II.miesto Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:32.584
III. miesto Andrej BOGNÁR Seat Ibiza Cupra2 2:33.918
S4 + 2000 ccm
I. miesto Branislav GOGA Honda S2000turbo 2:30.032
II.miesto Štefan HEVEŠI Renault Megane Sport dCi 2:30.963
III. miesto Rastislav ZVALO Mazda 323 GTR 2:34.174
SS2 – 1600 ccm
I. miesto Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:24.037
II. miesto Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:26.132
III. miesto Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215
SS3 + 1600 ccm
I. miesto Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:20.395
II. miesto Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:21.955
III. miesto Jaroslav UŠELA Peugeot 205 GTI 2:22.686
D – dámy
I. miesto Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215
II. miesto Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:42.865
III. miesto Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic 2:45.643
J – juniori
I. miesto Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:28.492
II. miesto Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:30.776
III. miesto. Ján VÁLEK Citroen Saxo VTS 2:35.060
debata chyba
Články podľa značiek