
Rakúska spoločnosť Kreisel Electric je vo svete elektromobilov dobre zavedenou značkou. Stojí za viacerými elektrickými konverziami, Škodu Yeti z roku 2015 či Porsche Panamera nevynímajúc. Pracuje tiež na batériách s patentovaným chladením, ktoré umožňuje využívať ich plnú kapacitu, elektromotoroch, viacstupňových prevodovkách pre elektrické autá a je tiež dodávateľom povinnej hybridnej technológie pre vozidlá WRC v sezóne 2022. Teraz spojila sily s českou Škodou, pre ktorú vyvinula pomocou svojich technológií elektrický špeciál na báze originálnej Fabie Rally2 Evo. Základom je teda ešte tretia generácia Fabie.

Benzínový originál so 4-valcom s objemom 1,6 litra však elektrická verzia s oficiálnym názvom Škoda RE-X1 prekonáva po všetkých stránkach. Výkon elektromotorov Kreisel dosahuje totiž 260 kW a krútiaci moment 600 Nm. To je o 46 kW a 195 Nm viac. Výkonná li-ion batéria Kreisel má kapacitu 52,5 kWh a pracuje s napätím 860 voltov. O jej chladenie sa stará kvapalinový systém Shell E-Fluids. Akumulátory sú kvôli ťažisku umiestnené čo najbližšie k podlahe. Ostatné komponenty, napríklad tie podvozkové, si elektrická verzia požičala z klasického rely špeciálu vrátane nastaviteľných komponentov.

„Koncept Škoda RE-X1 Kreisel je vzrušujúcou kombináciou tradičnej techniky a technológií budúcnosti. Poskytli sme svoje skúsenosti, ktoré vychádzali z vývoja už troch generácií rely vozidla Škoda Fabia,“ komentuje spoluprácu Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport. „Koncepčné vozidlo, hoci je vybavené elektrickým pohonom, ponúka všetky možnosti nastavenia ako najnovšia generácie Fabie Rally2 Evo. Som presvedčený, že pre fanúšikov bude taká kombinácia viac ako príťažlivá,“ dodal.
