Škoda RE-X1 Kreisel: Toto je elektrická Fabia ‘WRC‘. Ukrýva 260 kW!

Škoda postavila v spolupráci s rakúskou spoločnosťou Kreisel Electric súťažnú elektrickú Fabiu. Je silnejšia ako Fabia Rally2 Evo. O dojazde sa taktne mlčí.

07.07.2021 18:00
debata
Elektrická súťažná Fabia vychádza z... Foto: Škoda-Auto/Kreisel
Škoda RE-X1 Kreisel - 2021 Elektrická súťažná Fabia vychádza z továrenského súťažného špeciálu Fabia Rally2 Evo. Len zamenila 4-valec s objemom 1,6 litra za elektromotory.

Rakúska spoločnosť Kreisel Electric je vo svete elektromobilov dobre zavedenou značkou. Stojí za viacerými elektrickými konverziami, Škodu Yeti z roku 2015 či Porsche Panamera nevynímajúc. Pracuje tiež na batériách s patentovaným chladením, ktoré umožňuje využívať ich plnú kapacitu, elektromotoroch, viacstupňových prevodovkách pre elektrické autá a je tiež dodávateľom povinnej hybridnej technológie pre vozidlá WRC v sezóne 2022. Teraz spojila sily s českou Škodou, pre ktorú vyvinula pomocou svojich technológií elektrický špeciál na báze originálnej Fabie Rally2 Evo. Základom je teda ešte tretia generácia Fabie.

Kreisel Electric - akumulátory Čítajte viac Kreisel Electric: Rakúsky startup má vraj batérie lepšie ako Tesla

Benzínový originál so 4-valcom s objemom 1,6 litra však elektrická verzia s oficiálnym názvom Škoda RE-X1 prekonáva po všetkých stránkach. Výkon elektromotorov Kreisel dosahuje totiž 260 kW a krútiaci moment 600 Nm. To je o 46 kW a 195 Nm viac. Výkonná li-ion batéria Kreisel má kapacitu 52,5 kWh a pracuje s napätím 860 voltov. O jej chladenie sa stará kvapalinový systém Shell E-Fluids. Akumulátory sú kvôli ťažisku umiestnené čo najbližšie k podlahe. Ostatné komponenty, napríklad tie podvozkové, si elektrická verzia požičala z klasického rely špeciálu vrátane nastaviteľných komponentov.

Za volantom to musí byť poriadna „divočina“. K... Foto: Škoda-Auto/Kreisel
Škoda RE-X1 Kreisel - 2021 Za volantom to musí byť poriadna „divočina“. K dispozícii je 260 kW a 600 Nm krútiaceho momentu.

„Koncept Škoda RE-X1 Kreisel je vzrušujúcou kombináciou tradičnej techniky a technológií budúcnosti. Poskytli sme svoje skúsenosti, ktoré vychádzali z vývoja už troch generácií rely vozidla Škoda Fabia,“ komentuje spoluprácu Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport. „Koncepčné vozidlo, hoci je vybavené elektrickým pohonom, ponúka všetky možnosti nastavenia ako najnovšia generácie Fabie Rally2 Evo. Som presvedčený, že pre fanúšikov bude taká kombinácia viac ako príťažlivá,“ dodal.

Kreisel Electric - prevodovka Sala 2 pre elektromobily Čítajte viac Kreisel: Rakúšania vyvinuli prevodovku pre elektrické autá. A poriadne silné Prvý derivát je vybavený podvozkom pre asfalt, no chystá sa aj úprava pre šotolinu. Testy, za ktorými stojí partnerská firma Baumschlager Rallye & Racing, sú už v plnom prúde. Navyše má Fabia RE-X1 Kreisel za sebou úspešnú homologizáciu rakúskou asociáciou MAF a je pripravená na ostrú premiéru na majstrovstvách Rakúska v rely. Ukázať by sa tak mala ešte v priebehu júla. Ako dlho vydrží elektrická Fabia v plnom nasadení na dráhe je otázne. Na druhej strane má vďaka svojej 860 V architektúre poskytovať rýchle nabíjanie. Pre záujemcov Kreisel dokonca dodá súťažnú nabíjačku s výkonom 200 kW.
Škoda RE-X1 Kreisel - 2021
Škoda RE-X1 Kreisel - 2021
+4Škoda RE-X1 Kreisel - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Motoršport #Kreisel
Články podľa značiek