Test: Chevrolet HHR

Tak toto je pravý americký "Chevy". Niektoré modely značky Chevrolet predávané na Slovensku majú svoj pôvod ešte v modeloch značky Daewoo. Nové modely, ktoré už vznikali s logom Chevroletu na kapote, sú vyvinuté pre Európanov a s americkým portfóliom značky nemajú nič spoločné. Chevrolet HHR je však výnimkou a je tak americký, ako len môže byť.

22.10.2008 05:36
HHR Foto:
Chevrolet HHR je auto pre individualistov, ktorí sa chcú odlíšiť.
debata

Označenie HHR je skratka z „Heritage High Roof“, čo by sa dalo voľne preložiť ako dedičstvo, alebo odkaz „vysokej strechy“, ktorá bola v USA v móde na prelome 40-tych a 50-tych rokov minulého storočia. Retro dizajn modelu HHR teda odkazuje na túto éru, konkrétne na model Chevrolet Suburban z roku 1949. Napriek tomu pôsobí HHR-ko moderne a originálne. Radi by sme povedali, že jeho dizajn je úplne originálny a na ceste si ho nemôžete s ničím pomýliť. Bohužiaľ, nie je to tak. S rovnakým nápadom prišla už o niečo skôr automobilka Chrysler. Tá vytvorila model PT Crusier, na ktorý sa HHR-ko dosť podobá. Podobná je však iba koncepcia, dizajn je predsa len iný. Aj tak ste na tom s originalitou veľmi dobre, ak môžete povedať, že vaše auto sa podobá iba na jedno jediné iné, ktoré aj tak na cestách nevidno zas až tak často. Vykrojená predná kapota a široké blatníky majú svoje čaro.

Made in USA

Interiér je s exteriérom naladený na jednej vlne. Rovnako ako vonku, aj vo vnútri nájdete množstvo chrómu. Nechýbajú tu však tvrdé plasty, typické pre americké autá, ktoré ale v HHR-ku vyzerajú nejako dobre. Respektíve interiér pôsobí ako celok veľmi dobre, dokonca až upokojujúco. Na palube HHR-ka skrátka vládne pohoda. Pohodlne sa usadíte vo veľkých kožených sedadlách, zaradíte „D“ a na svet sa pozeráte cez malé okná po vzore amerických klasikov. Dokonalú atmosféru dotvára veľmi pekné podsvietenie celej prístrojovej dosky, doplnené o malé ambientné svetielko na strope.

Ergonómia interiéru je trochu svojská. Ovládanie zadného stierača a ostrekovača zadného skla umiestnené na stredovej konzole vedľa zapaľovača nám prišlo celkom vtipné. Na o niečo nižšie umiestnené elektrické ovládanie okien sme si však nezvykli. Rovnako ako na dioptrické sklá spätných zrkadiel, ktoré by mohli byť umiestnené aspoň trošku viac vpredu.

S priestrannosťou je na tom interiér veľmi dobre. Navyše ho dopĺňa veľký batožinový priestor, ktorý však nie je ničím zakrytý. Vyniká zato variabilitou. Zadný rad sedadiel je možné sklopiť do roviny a získať tak úložný priestor s objemom až 1634 litrov. Pri preprave veľmi dlhých predmetov iste oceníte, že je tak isto možné sklopiť dopredu operadlo spolujazdca. Na uloženie drobných predmetov vám poslúžia dve malé odkladacie schránky medzi batožinovým priestorom a zadným radom sedadiel. Kufor má navyše dvojité dno.

Cruising

Chevrolet HHR sa nedodáva s osemvalcom pod kapotou, ako by ste mnohí na tohto typického Američana tipovali. Nenájdete tam dokonca ani šesťvalec. HHR-ko totiž poháňa 2,4 litrový štvorvalec s výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 222 Nm. Treba však povedať, že tento motor prepožičiava HHR-ku celkom slušnú dynamiku a to dokonca aj v kombinácii so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Tá je síce príplatková a vyjde vás až na 65 tisíc korún, ale keď „Ameriku“, tak s automatom, ako sa patrí. Navyše sa automatická prevodovka lepšie hodí k charakteru tohto auta. „Chevy“ HHR nie je na športovanie, aj keď „v priamke“ je celkom rýchly. Akonáhle však príde zákruta, nastáva menší problém. U „Američanov“ nič nové pod slnkom, ale aby sme to v prípade HHR-ka aspoň trochu špecifikovali…Prav­dupovediac nevieme ako sa podvozok HHR-ka správa v kritických situáciách. So sedadlami s nulovým bočným vedením a s volantom, ktorý svojou veľkosťou, priamosťou a ostrosťou riadenia pripomínal skôr kormidlo, sa nám to zisťovať ani nechcelo. Radšej sme sa pohodovým tempom prevážali po meste a vychutnávali si kvalitný zvuk audiosystému Pioneer. 

Chevrolet HHR nás veľmi príjemne prekvapil aj svojou spotrebou paliva. 2,4 litrový benzínový agregát kombinovaný s iba štvorstupňovou automatickou prevodovkou si od nás v meste nevypýtal viac ako 11 litrov. Bez častejšieho využívania potenciálu motora by ste nemali problém jazdiť aj za 10 litrov. Mimo mesto spotrebuje HHR-ko 8 až 8,5 litra benzínu na 100 km.

Resumé

Chevrolet HHR je auto pre individualistov. Ak sa chcete odlíšiť, máte radi americké autá a retro dizajn, mohla by to byť vaša ideálna voľba. Auto je pohodlné, priestranné a luxusné. Motor je živý a skromný. Nemáte čo stratiť. Je to naozaj len o vkuse. A ako dokazuje HHR, cesta za originalitou nemusí byť nutne drahá. Za cenu niečo vyše 600 tisíc vám nikto nedá také štýlové a tak bohato vybavené auto.

Cena základného modelu: Chevrolet HHR LT 2,4 16v: 619 900 Sk
 
Sériové vybavenie: (vybrané prvky)
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné a okenné airbagy, protiblokovací systém ABS, protiprešmykovací systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, audiosystém Pioneer s CD/mp3 prehrávačom (7 reproduktorov + AUX vstup) s ovládaním na volante, výškovo nastaviteľný kožený volant, palubný počítač, manuálna klimatizácia, zliatinové disky kolies 17“, kožené poťahy sedadiel, vyhrievané predné sedadlá.

Technické údaje:
Motor: radový štvorvalcový atmosférický zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod 2×OHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 2399 cm3, maximálny výkon 125 kW (170 k) pri 6200 ot/min, maximálny krútiaci moment 222 Nm pri 4800 ot/min.
Kombinovaná spotreba: 9 litrov/100 km
Prevodovka: štvorstupňová automatická prevodovka, hydrodynamický menič krútiaceho momentu, pohon predných kolies.
Podvozok: vpredu lichobežníkové zavesenie kolies, vzadu vlečné ramená spojené torznou tyčou
Brzdy:  vpredu kotúčové, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS+ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.

Karoséria:
5– dverové kombi, DxŠxV 4475×1755×1588 mm, rázvor osí kolies 2631 mm, prevádzková hmotnosť 1530 kg, objem batožinového priestoru 638/1634 litrov.
 
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 10 s
Maximálna rýchlosť: 180 km/h

debata chyba
Články podľa značiek